Sbírka řešených úloh pro MS WORD v kontextu elementaristického přístupu k uživatelské informační gramotnosti
Collection of the solved exercises for MS Word in context of elementary access to user's informative literacy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9530Identifikátory
SIS: 51642
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štípek, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - technická a informační výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
21. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce na téma Sbírka řešených úloh pro MS Word v kontextu elementaristického přístupu k uživatelské informační gramotnosti si stanovila za cíl vytvořit efektivní učební nástroj v oblasti výuky textových editorů. Práce je dělena do pěti hlavních částí. V úvodní části je okomentována současná společnost a její vztah využívání ICT s důrazem na elektronickou komunikaci. Následující část vyjadřuje osobní názor na současnou kvalitu výuky v kontextu teoretických přístupů a navrhuje vhodnou a optimalizovanou komponentu pro podporu výuky práce s textovým editorem. Teoretická část mapuje celý tvůrčí proces vedoucí návrhu sbírky. Praktickému vytváření sbírky a intelektuálním obtížím je věnována předposlední část práce. Závěrečná část práce (empirická) ukazuje praktické hodnocení a připomínky potencionálních uživatelů. ABSTRACT:
The final thesis is dealing with the topic called The Compilation of the Solved Exercises for MS Word in the Context of Elementary Approach to the User's Informational Awareness. It has the aim to create effective methodic tool in the field of teaching text editors. The thesis are divided into five parts. The contemporary society and its relationship to using ICT emphatically to the electronic communication is described in the introductory part. The next part deals with the personal opinion to the present - day teaching quality in the context of theoretical approaches and express the suitable and optimalized component for the support of teaching text editors. The theoretical part is mapping the whole process leading to the project of the compilation. The practical creating of the compilation and the intellectual difficulties are discussed in the semifinal part of my thesis. The final part of the thesis (the empiric part) shows the practical evaluation and suggestion of the potential users.