Célestin Freinet jako osobnost francouzské pedagogiky 20. století
Célestin Freinet - The great personality of 20th Century French pedagogy
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9584Identifiers
Study Information System: 22121
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Tomková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Diplomová práce pojednává o životě francouzského pedagoga Célestina Freineta a jeho působení na poli vzdělávání. První část práce je zaměřena na Freinetovu životní linii, vymezení důležitých momentů v jeho profesním vývoji, a dále pak na principy freinetovské pedagogiky z různých úhlů pohledu. Druhá část práce, podpořená osobní zkušeností, poukazuje na praktické uplatnění jedné ze vzdělávacích technik na základní škole v Paříži.
This thesis treats about the life of french educator Célestin Freinet and his activity on the educational field. The first part of the thesis is focused on the life tack, on demarcation of important moments in his professional progression and then, by various visual angles, on Freinet's pedagogy principles. The second part which is underpinned by personnal experience points out the practical use of one the educational techniques at the elementary school in Paris.