dc.contributor.advisor | Skýbová, Jana | |
dc.creator | Součková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T10:52:09Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T10:52:09Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9591 | |
dc.description.abstract | Předmětem této práce je zamyšlení nad vzdělávacím procesem v době postupující globalizace, která vyhrocuje rozpor mezi vědeckotechnickou racionalitou a životem lidstva na Zemi. Vzdělávání nemůžeme chápat jako pouhé předávání hotových informací, ale musíme k němu přistupovat se zřetelem k optimálnímu rozvoji každého jedince, žáka či studenta. Jedním ze základních rysů současného vzdělávání jsou snahy o harmonii mezi vzdělávací a výchovnou složkou. Prosazuje se spíše interaktivní a zkušenostní výuka, která je založena na nových metodách a formách ve vzdělávání a výchově. Používání nových metod výuky vede k nutnosti používat nové učební pomůcky, potřebě lépe zpracovaných učebnic či pracovních listů. V této práci se snažím o malé srovnání učebnic přírodopisu pro druhý stupeň základních škola na našich a německých školách; a dále se zabývám využitím ekosystému lesa ve výuce přírodopisu. Závěrem uvedu citát z knihy Karla Čapka - Hovory zTGM, který má i po letech stejnou platnost a vypovídací hodnotu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | Inhalt meiner Diplomarbeit ist die Feststellung, inwiefern die Problematik des Waldökosystems in den Lehrplänen der Naturkunde und Biologie an den Grundschulen und in den niedrigeren Schuljahren des Mehrjahresgymnasiums einbezogen ist und wie diese Problematik in den Naturkunde- und Biologielehrbüchern in der Tschechischen Republik und in Deutschland vertreten ist. Nächstes Kapitel meiner Diplomarbeit ist dem eigenen Waldökosystem, der Verbreitung und den Waldtypen in der Tschechischen Republik gewidmet. Im praktischen Teil widme ich mich dem Projekt "Waldschule". Dieses Projekt ist für die Schüler der zweiten Stufe der Grundschule und für die Schüler der niedrigeren Schuljahre des Gymnasiums bestimmt. Es handelt sich um ein langfristiges Projekt der ganzen Schule. Zu seiner Realisierung ist die Zusammenarbeit von fast ganzem Lehrerkollegium nötig. Tragkonstruktion des Projektes, welches in 10 Etappen aufgegliedert ist (nach Monaten des Schuljahres), sind Themen, die den gebildeten Schülergruppen nach ihrer Zielrichtung und Niveau der Kenntnisse vergeben sind. Zum Schluss jeden Monats präsentieren die Schüler Ergebnisse ihrer Arbeit und ausgewählter Projektkoordinator erteilt nach Absprache mit anderen Lehrern Punkte für die am besten geleistete Arbeit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Využití ekosystému lesa ve výuce přírodopisu a biologie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-23 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22439 | |
dc.title.translated | The forest ecosystem in science and biology teaching | en_US |
dc.contributor.referee | Řezníček, Jan | |
dc.identifier.aleph | 000591292 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistry | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistry | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předmětem této práce je zamyšlení nad vzdělávacím procesem v době postupující globalizace, která vyhrocuje rozpor mezi vědeckotechnickou racionalitou a životem lidstva na Zemi. Vzdělávání nemůžeme chápat jako pouhé předávání hotových informací, ale musíme k němu přistupovat se zřetelem k optimálnímu rozvoji každého jedince, žáka či studenta. Jedním ze základních rysů současného vzdělávání jsou snahy o harmonii mezi vzdělávací a výchovnou složkou. Prosazuje se spíše interaktivní a zkušenostní výuka, která je založena na nových metodách a formách ve vzdělávání a výchově. Používání nových metod výuky vede k nutnosti používat nové učební pomůcky, potřebě lépe zpracovaných učebnic či pracovních listů. V této práci se snažím o malé srovnání učebnic přírodopisu pro druhý stupeň základních škola na našich a německých školách; a dále se zabývám využitím ekosystému lesa ve výuce přírodopisu. Závěrem uvedu citát z knihy Karla Čapka - Hovory zTGM, který má i po letech stejnou platnost a vypovídací hodnotu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Inhalt meiner Diplomarbeit ist die Feststellung, inwiefern die Problematik des Waldökosystems in den Lehrplänen der Naturkunde und Biologie an den Grundschulen und in den niedrigeren Schuljahren des Mehrjahresgymnasiums einbezogen ist und wie diese Problematik in den Naturkunde- und Biologielehrbüchern in der Tschechischen Republik und in Deutschland vertreten ist. Nächstes Kapitel meiner Diplomarbeit ist dem eigenen Waldökosystem, der Verbreitung und den Waldtypen in der Tschechischen Republik gewidmet. Im praktischen Teil widme ich mich dem Projekt "Waldschule". Dieses Projekt ist für die Schüler der zweiten Stufe der Grundschule und für die Schüler der niedrigeren Schuljahre des Gymnasiums bestimmt. Es handelt sich um ein langfristiges Projekt der ganzen Schule. Zu seiner Realisierung ist die Zusammenarbeit von fast ganzem Lehrerkollegium nötig. Tragkonstruktion des Projektes, welches in 10 Etappen aufgegliedert ist (nach Monaten des Schuljahres), sind Themen, die den gebildeten Schülergruppen nach ihrer Zielrichtung und Niveau der Kenntnisse vergeben sind. Zum Schluss jeden Monats präsentieren die Schüler Ergebnisse ihrer Arbeit und ausgewählter Projektkoordinator erteilt nach Absprache mit anderen Lehrern Punkte für die am besten geleistete Arbeit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005912920106986 | |