Zobrazit minimální záznam

The forest ecosystem in science and biology teaching
dc.contributor.advisorSkýbová, Jana
dc.creatorSoučková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-03T10:52:09Z
dc.date.available2017-04-03T10:52:09Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9591
dc.description.abstractPředmětem této práce je zamyšlení nad vzdělávacím procesem v době postupující globalizace, která vyhrocuje rozpor mezi vědeckotechnickou racionalitou a životem lidstva na Zemi. Vzdělávání nemůžeme chápat jako pouhé předávání hotových informací, ale musíme k němu přistupovat se zřetelem k optimálnímu rozvoji každého jedince, žáka či studenta. Jedním ze základních rysů současného vzdělávání jsou snahy o harmonii mezi vzdělávací a výchovnou složkou. Prosazuje se spíše interaktivní a zkušenostní výuka, která je založena na nových metodách a formách ve vzdělávání a výchově. Používání nových metod výuky vede k nutnosti používat nové učební pomůcky, potřebě lépe zpracovaných učebnic či pracovních listů. V této práci se snažím o malé srovnání učebnic přírodopisu pro druhý stupeň základních škola na našich a německých školách; a dále se zabývám využitím ekosystému lesa ve výuce přírodopisu. Závěrem uvedu citát z knihy Karla Čapka - Hovory zTGM, který má i po letech stejnou platnost a vypovídací hodnotu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractInhalt meiner Diplomarbeit ist die Feststellung, inwiefern die Problematik des Waldökosystems in den Lehrplänen der Naturkunde und Biologie an den Grundschulen und in den niedrigeren Schuljahren des Mehrjahresgymnasiums einbezogen ist und wie diese Problematik in den Naturkunde- und Biologielehrbüchern in der Tschechischen Republik und in Deutschland vertreten ist. Nächstes Kapitel meiner Diplomarbeit ist dem eigenen Waldökosystem, der Verbreitung und den Waldtypen in der Tschechischen Republik gewidmet. Im praktischen Teil widme ich mich dem Projekt "Waldschule". Dieses Projekt ist für die Schüler der zweiten Stufe der Grundschule und für die Schüler der niedrigeren Schuljahre des Gymnasiums bestimmt. Es handelt sich um ein langfristiges Projekt der ganzen Schule. Zu seiner Realisierung ist die Zusammenarbeit von fast ganzem Lehrerkollegium nötig. Tragkonstruktion des Projektes, welches in 10 Etappen aufgegliedert ist (nach Monaten des Schuljahres), sind Themen, die den gebildeten Schülergruppen nach ihrer Zielrichtung und Niveau der Kenntnisse vergeben sind. Zum Schluss jeden Monats präsentieren die Schüler Ergebnisse ihrer Arbeit und ausgewählter Projektkoordinator erteilt nach Absprache mit anderen Lehrern Punkte für die am besten geleistete Arbeit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití ekosystému lesa ve výuce přírodopisu a biologiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-23
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22439
dc.title.translatedThe forest ecosystem in science and biology teachingen_US
dc.contributor.refereeŘezníček, Jan
dc.identifier.aleph000591292
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředmětem této práce je zamyšlení nad vzdělávacím procesem v době postupující globalizace, která vyhrocuje rozpor mezi vědeckotechnickou racionalitou a životem lidstva na Zemi. Vzdělávání nemůžeme chápat jako pouhé předávání hotových informací, ale musíme k němu přistupovat se zřetelem k optimálnímu rozvoji každého jedince, žáka či studenta. Jedním ze základních rysů současného vzdělávání jsou snahy o harmonii mezi vzdělávací a výchovnou složkou. Prosazuje se spíše interaktivní a zkušenostní výuka, která je založena na nových metodách a formách ve vzdělávání a výchově. Používání nových metod výuky vede k nutnosti používat nové učební pomůcky, potřebě lépe zpracovaných učebnic či pracovních listů. V této práci se snažím o malé srovnání učebnic přírodopisu pro druhý stupeň základních škola na našich a německých školách; a dále se zabývám využitím ekosystému lesa ve výuce přírodopisu. Závěrem uvedu citát z knihy Karla Čapka - Hovory zTGM, který má i po letech stejnou platnost a vypovídací hodnotu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enInhalt meiner Diplomarbeit ist die Feststellung, inwiefern die Problematik des Waldökosystems in den Lehrplänen der Naturkunde und Biologie an den Grundschulen und in den niedrigeren Schuljahren des Mehrjahresgymnasiums einbezogen ist und wie diese Problematik in den Naturkunde- und Biologielehrbüchern in der Tschechischen Republik und in Deutschland vertreten ist. Nächstes Kapitel meiner Diplomarbeit ist dem eigenen Waldökosystem, der Verbreitung und den Waldtypen in der Tschechischen Republik gewidmet. Im praktischen Teil widme ich mich dem Projekt "Waldschule". Dieses Projekt ist für die Schüler der zweiten Stufe der Grundschule und für die Schüler der niedrigeren Schuljahre des Gymnasiums bestimmt. Es handelt sich um ein langfristiges Projekt der ganzen Schule. Zu seiner Realisierung ist die Zusammenarbeit von fast ganzem Lehrerkollegium nötig. Tragkonstruktion des Projektes, welches in 10 Etappen aufgegliedert ist (nach Monaten des Schuljahres), sind Themen, die den gebildeten Schülergruppen nach ihrer Zielrichtung und Niveau der Kenntnisse vergeben sind. Zum Schluss jeden Monats präsentieren die Schüler Ergebnisse ihrer Arbeit und ausgewählter Projektkoordinator erteilt nach Absprache mit anderen Lehrern Punkte für die am besten geleistete Arbeit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990005912920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV