Krajina a životní prostředí ve výuce na ZŠ a SŠ
The landscape and the environment in science and biology teaching on the secondary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9596Identifikátory
SIS: 22249
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Přívratský, Vladimír
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - rodinná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
23. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tématem diplomové práce je krajina a životní prostředí a možnost realizace tohoto tématu ve výuce na ZS a SS. Cílem práce je poukázat na důležitost tématu ve vzdělávání, zmapovat zastoupení tématu krajina v Rámcově vzdělávací programu pro základní vzdělávání a nabídnout možnosti uplatnění tématu ve školní praxi. První část diplomové práce se věnuje teorii. Je rozdělena na kapitoly o krajině, venkovu a legislativě. Druhá část se soustřeďuje na didaktické zpracování tématu a analýzu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V této části je také vyhodnoceno výzkumné šetření. Třetí část obsahuje dva projekty o krajině a další inspiraci pro pedagogické pracovníky. Klíčová slova: Krajina, Rámcový vzdělávací program, projektové vyučování, teorie krajiny, mezipředmětové vztahy 5 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The theme of this thesis is landscape and environment and the possibility of bringing this theme into the education curriculum at elementary and secondary schools. The aim of this thesis is to emphasize the importance of this theme to education, to map out the distribution of this theme in the curriculum for elementary education (RVP ZV), and offer some possibilities and ideas to teachers of how to work with this theme. The first part of this thesis is theoretical and is divided into three chapters: landscape, countryside and legislative. The second part of this thesis focuses on the didactic transformation of the theme, analyzes the curriculum documents (RVP ZV), and researches set-up and results. The third part contains two school projects about landscape and some other ideas for teachers. Key words Landscape, curriculum domcuments for elementary education (RVP ZV), project education, landscape theory, interdisciplinar connections. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)