dc.contributor.advisor | Hůla, Zdenek | |
dc.creator | Brotánková, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T10:58:00Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T10:58:00Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9620 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o proměnách znaku a struktury ve vizuálním zobrazení krajiny od 19. století po současnost. Všímá si mnohosti odkazů chápání pojmu krajina, které jsou reflektovány zejména ve vlastní výtvarné tvorbě. V souvislosti s tématem se práce zabývá prvkem horizontu a vztahem mezi vizuální a jazykovou interpretací. Didaktická část obsahuje výtvarné náměty podněcující citlivost a komplexní vnímavost všemi smysly. Klíčová slova: Krajina, znak, struktura, genius loci, horizont, vztah, vnímání, interpretace, symbol | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with transformations of attribute and structure in visual pictures of landscape from 19th century till today. It observes diversity of references for definition of landscape, which are reflected in own creative part. The thesis considers an element of horizon and relation between visual and language interpretation in this context. The didactic part includes some creative motives that incite sensibility and complex perception by all sensorium. Key words: Landscape, attribute, structure, genius loci, horizon, relation, perception, interpretation, symbol | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Krajina - proměny znaku a struktury ve výtvarném vyjádření tématu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-24 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22441 | |
dc.title.translated | The Countryside - Changes in Sign and Structure in Creative Expression | en_US |
dc.contributor.referee | Slavík, Jan | |
dc.identifier.aleph | 000616386 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Art | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce pojednává o proměnách znaku a struktury ve vizuálním zobrazení krajiny od 19. století po současnost. Všímá si mnohosti odkazů chápání pojmu krajina, které jsou reflektovány zejména ve vlastní výtvarné tvorbě. V souvislosti s tématem se práce zabývá prvkem horizontu a vztahem mezi vizuální a jazykovou interpretací. Didaktická část obsahuje výtvarné náměty podněcující citlivost a komplexní vnímavost všemi smysly. Klíčová slova: Krajina, znak, struktura, genius loci, horizont, vztah, vnímání, interpretace, symbol | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with transformations of attribute and structure in visual pictures of landscape from 19th century till today. It observes diversity of references for definition of landscape, which are reflected in own creative part. The thesis considers an element of horizon and relation between visual and language interpretation in this context. The didactic part includes some creative motives that incite sensibility and complex perception by all sensorium. Key words: Landscape, attribute, structure, genius loci, horizon, relation, perception, interpretation, symbol | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990006163860106986 | |