dc.contributor.advisor | Pavelková, Isabella | |
dc.creator | Částková, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T10:58:13Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T10:58:13Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9621 | |
dc.description.abstract | Na tyto základní otázky se pokusím odpovědět v rámci své diplomové práce. Jejím cílem bude popsat životní situaci maturantů a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. 1 Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě části. Na teoretickou část, v níž se pokusím o základní teoretické vymezení problému, a na část empirickou, ve které se budu zabývat samotným výzkumným šetřením. V teoretické části nejprve vymezím časové období, ve kterém se respondenti výzkumu nacházejí, a popíši nejdůležitější životní změny, nimiž se v dané vývojové etapě potýkají. Dále se v teoretické části zaměřím na percepci času obecně a následovně na motivační teorie ve vztahu k chování a motivaci jedince. Díky těmto teoriím získáme přehled o pohnutkách, které vedou jedince k určitým formám chování (jako např. přihlášení se na vysokou školu, výběr lukrativního povolání, plánování svatby a rodinného života,..) V praktické části práce podrobím respondenty výzkumu, který by měl odhalit jejich hlavní motivační incentivy a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. V závěru se pomocí analýzy výsledků a jejich interpretace pokusím zodpovědět výše uvedené otázky: jaké jsou základní motivační pohnutky maturantů, jaký mají vztah k budoucnosti. Okrajově se pak zmíním o specifikách mezi studenty přípravných kurzů a studenty, kteří kurz nenavštěvují. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This final paper focuses on high school senior's motivation and their future time perspective. I will attempt to describe the students' motivation in general, not only their educational motivation. I will endeavor to ascertain such things as if the students can already envision their future education and profession; and, if they are more ambitious about their career versus raising a family. This paper has two sections: the theoretic and the research. The theoretic component describes the adolescent and early adulthood periods of the students' lives. It also discusses most of the major changes in their life at this time. This section will also concentrate on the students' perception of time. I wrote about the historical perception of time and the theory of motivation, and analyzed how they are related to the behavior and motivation of juveniles. The emphasis is on the perception of psychological time and the subjectivity of time. I also relate the main concepts of life-span psychology. The theoretic part functions as the crucial building block for the research section. The research was done February to March of 2006 in Prague. I chose students from four high schools and students from university preparation courses from an individual preparatory institution as samples for my research. I used questionnaires as... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Motivace maturantů a jejich vztah k budoucnosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-23 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22289 | |
dc.title.translated | The Motivation of Graduates and Their Relationships to the Future | en_US |
dc.contributor.referee | Hadj - Moussová, Zuzana | |
dc.identifier.aleph | 000590188 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Na tyto základní otázky se pokusím odpovědět v rámci své diplomové práce. Jejím cílem bude popsat životní situaci maturantů a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. 1 Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě části. Na teoretickou část, v níž se pokusím o základní teoretické vymezení problému, a na část empirickou, ve které se budu zabývat samotným výzkumným šetřením. V teoretické části nejprve vymezím časové období, ve kterém se respondenti výzkumu nacházejí, a popíši nejdůležitější životní změny, nimiž se v dané vývojové etapě potýkají. Dále se v teoretické části zaměřím na percepci času obecně a následovně na motivační teorie ve vztahu k chování a motivaci jedince. Díky těmto teoriím získáme přehled o pohnutkách, které vedou jedince k určitým formám chování (jako např. přihlášení se na vysokou školu, výběr lukrativního povolání, plánování svatby a rodinného života,..) V praktické části práce podrobím respondenty výzkumu, který by měl odhalit jejich hlavní motivační incentivy a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. V závěru se pomocí analýzy výsledků a jejich interpretace pokusím zodpovědět výše uvedené otázky: jaké jsou základní motivační pohnutky maturantů, jaký mají vztah k budoucnosti. Okrajově se pak zmíním o specifikách mezi studenty přípravných kurzů a studenty, kteří kurz nenavštěvují. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This final paper focuses on high school senior's motivation and their future time perspective. I will attempt to describe the students' motivation in general, not only their educational motivation. I will endeavor to ascertain such things as if the students can already envision their future education and profession; and, if they are more ambitious about their career versus raising a family. This paper has two sections: the theoretic and the research. The theoretic component describes the adolescent and early adulthood periods of the students' lives. It also discusses most of the major changes in their life at this time. This section will also concentrate on the students' perception of time. I wrote about the historical perception of time and the theory of motivation, and analyzed how they are related to the behavior and motivation of juveniles. The emphasis is on the perception of psychological time and the subjectivity of time. I also relate the main concepts of life-span psychology. The theoretic part functions as the crucial building block for the research section. The research was done February to March of 2006 in Prague. I chose students from four high schools and students from university preparation courses from an individual preparatory institution as samples for my research. I used questionnaires as... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005901880106986 | |