dc.contributor.advisor | Skýbová, Jana | |
dc.creator | Černohlávková, Květa | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T10:58:50Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T10:58:50Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9624 | |
dc.description.abstract | Junior Ranger Project (JRP) je pilotním projektem organizace Europarc Federation, který od roku 2002 probíhá v mnoha státech Evropy i jinde ve světě. Hlavním cílem JRP je především zvýšit image správ chráněných území působením na děti a následně jejich prostřednictvím i na jejich okolí (rodiče, spolužáci apod.). Diplomová práce obsahuje pět pro tento účel autorkou vytvořených ucelených jednodenních programů JRP pro práci s dětmi a mládeží s vazbou na ekologickou výchovu. Představuje v nich práci strážců přírody správ chráněných území. Děti se v projektu stávají Mladými strážci a rozvíjejí své schopnosti a dovednosti, které by měl mít každý skutečný strážce přírody. Strážce přírody by měl přírodu dobře znát, ale také by měl umět předávat informace vhodným způsobem. Důležitá je pro něj i znalost komunikace v konfliktních situacích. Diplomová práce tedy obsahuje programy zaměřené na poznávání přírodních poměrů chráněných území, na nácvik dovedností usnadňujících pobyt v přírodě a na trénink komunikace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Junior Ranger Project (JRP) is a Europarc Federation pilot project, which has been going on in many European states as well as outside Europe since 2002. The main aim of JRP is first and foremost to boost the image of protected areas management bodies by influencing children and subsequently people round them (parents, schoolmates etc.). The thesis comprises five self-contained one-day JRP programs created ad hoc to work with youngsters in the field of nature conservation and ecology. In the programs, children are introduced to the job of protected area conservationists. They become Junior Rangers and acquire and develop abilities and skills that every real rangers must possess. A ranger should know a lot about nature but he should also be able to pass information in an appropriate manner. To know how to communicate and react in conflict or crisis is very important for him. The thesis thus contains programs focused on learning about natural conditions of protected areas (reserves), training to build up skills facilitating staying in nature, and communication training. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Projekt Mladých strážců přírody Junior Ranger Project pro chráněné krajinné oblasti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-23 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22177 | |
dc.title.translated | The Junior Ranger Project for the Protection of the Countryside of a Region | en_US |
dc.contributor.referee | Ziegler, Václav | |
dc.identifier.aleph | 000591320 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - rodinná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Domestic Science | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - rodinná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Domestic Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Junior Ranger Project (JRP) je pilotním projektem organizace Europarc Federation, který od roku 2002 probíhá v mnoha státech Evropy i jinde ve světě. Hlavním cílem JRP je především zvýšit image správ chráněných území působením na děti a následně jejich prostřednictvím i na jejich okolí (rodiče, spolužáci apod.). Diplomová práce obsahuje pět pro tento účel autorkou vytvořených ucelených jednodenních programů JRP pro práci s dětmi a mládeží s vazbou na ekologickou výchovu. Představuje v nich práci strážců přírody správ chráněných území. Děti se v projektu stávají Mladými strážci a rozvíjejí své schopnosti a dovednosti, které by měl mít každý skutečný strážce přírody. Strážce přírody by měl přírodu dobře znát, ale také by měl umět předávat informace vhodným způsobem. Důležitá je pro něj i znalost komunikace v konfliktních situacích. Diplomová práce tedy obsahuje programy zaměřené na poznávání přírodních poměrů chráněných území, na nácvik dovedností usnadňujících pobyt v přírodě a na trénink komunikace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Junior Ranger Project (JRP) is a Europarc Federation pilot project, which has been going on in many European states as well as outside Europe since 2002. The main aim of JRP is first and foremost to boost the image of protected areas management bodies by influencing children and subsequently people round them (parents, schoolmates etc.). The thesis comprises five self-contained one-day JRP programs created ad hoc to work with youngsters in the field of nature conservation and ecology. In the programs, children are introduced to the job of protected area conservationists. They become Junior Rangers and acquire and develop abilities and skills that every real rangers must possess. A ranger should know a lot about nature but he should also be able to pass information in an appropriate manner. To know how to communicate and react in conflict or crisis is very important for him. The thesis thus contains programs focused on learning about natural conditions of protected areas (reserves), training to build up skills facilitating staying in nature, and communication training. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005913200106986 | |