Možnosti integrované výchovy dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
Opportunities for Integrating Visually-Impaired Children of a Pre-school Age in the Education Process
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9627Identifikátory
SIS: 22533
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Květoňová, Lea
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
25. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
První kapitola diplomové práce je zaměřena na integrované vzdělávání zdravotně postižených. Popisuje cíle a východiska integrace, její stupně a význam pro všechny zúčastněné. Pojednává o možnostech integrovaného vzdělávání v ČR, podmínkách integrované výchovy, které jsou podstatné pro její zdárnou realizaci. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj zdravých dětí v předškolním věku. Třetí kapitola popisuje specifika vývojových oblastí dítěte se ZP v předškolním věku. Čtvrtá kapitola obsahuje cíle, obsah předškolní výchovy, které jsou zpracovány v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Pátá kapitola informuje o rozdělení zrakových vad včetně charakteristik osob se zrakovým postižením a možnosti reedukace. Šestá kapitola je zaměřena na teorii výzkumných metod, které budou aplikovány v praktické části. Praktická část popisuje cíle, východiska a průběh průzkumu. Jako metody průzkumu je využit řízený rozhovor a dotazník v písemné formě. Získaná data budou analyzována a shrnuta do závěru.
The first part of this dissertation is focused on integrated education of handicapped peoples. It describes targets and solutions of integration, their levels and their sense for all participants. It discusses about possibilities of integral education in CZ, conditions of integrated education, which are essentials for their successful realization. The second part is focused on the evolution of health children of pre-school age. The third part describes specifics of development areas of handicapped children of preschool age. The fourth part contains targets, themes of per-school education, which are dealt with within the education framework. The fifth part presents divisions between sight handicaps, includes characteristics of persons with eye handicap and possibilities of reeducation. Controlled interviews and written questionnaires will be used like a method of research in writhed form. Data obtained will be included in the summary.