Rušení mateřské školy zřízené obcí. Krizový management v procesu rušení mateřské školy
Closing of a Nursery School Managed by a Community. Crisis Management
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9665Identifikátory
SIS: 22043
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Báča, Milan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
24. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Závěrečná práce se zabývá procesem rušení mateřské školy, jejímž zřizovatelem je obec. Shrnuje postup, který byl použit při rušení mateřských škol v České Lípě, hodnotí proces na základě dotazníků vyplněných pěti ředitelkami zrušených mateřských škol a na základě těchto poznatků se snaží vytvořit postup optimální. Zaměřuje se na úkoly ředitelek rušených mateřských škol, na které byla při rušení mateřských škol z velké části přenesena zodpovědnost za úspěšné zrušení mateřské školy, pokouší se identifikovat nejdůležitější úkol. Vychází z obecných zákonných podmínek právní formy příspěvkové organizace se zaměřením na mateřskou školu, opírá se o analýzu povinností ředitelek při rušení mateřské školy a snaží se zmapovat pohled na krizové řízení současných ředitelek mateřských škol pomocí vyplněných dotazníků. Přináší ucelený pohled na proces rušení mateřské školy, zdůrazňuje manažerskou činnost ředitelky v oblasti krizového managementu, zmiňuje management rizika a oblast vedení lidí. Výsledky práce mohou posloužit nejen dalším ředitelům a ředitelkám mateřských a základních škol při rozhodnutí zrušit Jejich" školu, ale také územně správním celkům k vypracování postupu při plánované optimalizaci škol a školských zařízení.
This closing work deals with the process of liquidation of nursery schools founded by a parish. It summarises a procedure that was used for the liquidation of nursery schools in Česká Lípa. It evaluates the process on the basis of a questionnaire filled out by five schoolmistresses from cancelled nursery schools. This closing work aims to create an optimal procedure based on these findings. It focuses on the duties of schoolmistresses from the cancelled nursery schools during the process of liquidation, who carried the main responsibilities for the successful liquidation of a nursery school. The aim is to identify the most important tasks. It draws from universal legal conditions of law and forms a Contributory organization with the emphasise on nursery schools. It is based on the analysis of the schoolmistress's duties during the liquidation of a nursery school. It attempts to describe the view of a present schoolmistresses on critical proceedings with the help of the questionnaires. It gives a comprehensive view of the liquidation process of a nursery school with the emphasise on a schoolmistresses activities in the area of critical management. It also talks about management diversification and about leading people. The results of the work may be useful not only for other directors and schoolmistresses of...