Zobrazit minimální záznam

Metaphor in mathematics
dc.contributor.advisorSýkora, Václav
dc.creatorPlichtová, Petra
dc.date.accessioned2017-04-03T11:11:20Z
dc.date.available2017-04-03T11:11:20Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9682
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá výskytem metafor v matematice. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky z oblasti sémiotiky, vědy, jež se zabývá znaky, mezi něž metafora patří. Dále jsou uvedeny jednotlivé druhy metafor. Druhá část je věnována rozboru vybraných kapitol učebnic matematiky a uvádí, jaké druhy metafor lze v učebnicích najít. Třetí část popisuje experiment zaměřený na zkoumání vybraných druhů metafor (metafory orientační, ontologické, pojmy vzniklé na základě metafory) a nevhodného užití metafory při výuce matematiky.cs_CZ
dc.description.abstractDie Diplomarbeit beschäftigt sich mit dem Auftreten von Metaphern in der Mathematik. Die Arbeit ist in drei Teile geteilt. In dem ersten Teil werden teoretische Erkenntnisse auf dem Gebiet der Semiotik zusammengefasst, einer Wissenschaft, die sich mit Zeichen beschäftigt, unter welche die Metapher gehört. Weiter werden einzelne Metapherarten bekannt gemacht. Der zweite Teil wird der Analyse von ausgewählten Kapiteln der Mathematiklehrbüchern gewidmet und macht bekannt, welche Metapherarten man in diesen Lehrbüchern finden kann. Der dritte Teil beschreibt ein Experiment, das auf die Forschung von ausgewählten Metapherarten (Orientierungsmetaphern, ontologischen Metaphern, Begriffen, die aufgrund der Metapher entstanden sind) und einer unpassenden Verwendung von Metaphern in Mathematikunterricht gerichtet ist.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMetafora v matematicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22079
dc.title.translatedMetaphor in mathematicsen_US
dc.contributor.refereeKaslová, Michaela
dc.identifier.aleph000800218
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Germanen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Germanen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá výskytem metafor v matematice. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky z oblasti sémiotiky, vědy, jež se zabývá znaky, mezi něž metafora patří. Dále jsou uvedeny jednotlivé druhy metafor. Druhá část je věnována rozboru vybraných kapitol učebnic matematiky a uvádí, jaké druhy metafor lze v učebnicích najít. Třetí část popisuje experiment zaměřený na zkoumání vybraných druhů metafor (metafory orientační, ontologické, pojmy vzniklé na základě metafory) a nevhodného užití metafory při výuce matematiky.cs_CZ
uk.abstract.enDie Diplomarbeit beschäftigt sich mit dem Auftreten von Metaphern in der Mathematik. Die Arbeit ist in drei Teile geteilt. In dem ersten Teil werden teoretische Erkenntnisse auf dem Gebiet der Semiotik zusammengefasst, einer Wissenschaft, die sich mit Zeichen beschäftigt, unter welche die Metapher gehört. Weiter werden einzelne Metapherarten bekannt gemacht. Der zweite Teil wird der Analyse von ausgewählten Kapiteln der Mathematiklehrbüchern gewidmet und macht bekannt, welche Metapherarten man in diesen Lehrbüchern finden kann. Der dritte Teil beschreibt ein Experiment, das auf die Forschung von ausgewählten Metapherarten (Orientierungsmetaphern, ontologischen Metaphern, Begriffen, die aufgrund der Metapher entstanden sind) und einer unpassenden Verwendung von Metaphern in Mathematikunterricht gerichtet ist.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008002180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV