dc.contributor.advisor | Kalfiřtová, Eva | |
dc.creator | Šebánková, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T11:13:29Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T11:13:29Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9692 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je stručně představit belgické reálie a navrhnout podpůrný !v- didaktický materiál, jež by pomohl učitelům při prezentaci Belgii jako jedné z frankofonních zemí ve výuce FLE. S předkládanými texty a cvičeními mohou pracovat zájemci také individuálně a rozšířit si či prohloubit své znalosti podle zájmu a jazykové úrovně. Výuka reálií cizího jazyka je doporučována vzdělávacími programy, jelikož zvyšuje motivaci a nadšení žáků pro studium, ti si kromě jazykových prostředků a komunikačních dovedností osvojují i určitý rozsah věcných poznatků. Důležitou roli hrají i mezipředmětové vztahy, především rodný jazyk, dějepis, zeměpis, výtvarná výchova, hudební výchova a další. | cs_CZ |
dc.description.abstract | En somme, le dossier pédagogique, qui contient ce mémoire, pourrait servir d'un support culturel et didactique dans les classes du FLE. On y propose aux instituteurs du FLE ou directement aux étudiants une approche de la culture belge en s'orientant brievement dans tous les domaines qui représentent son histoire, sa géographie, sa littérature, son art, ses institutions, sa vie quotidienne et encore d'autres. Le cahier de textes et le cahier d'exercices ont l'intention d'insérer les renseignements fondamentaux sur la civilisation belge et de créer une ambiance belge. Cette ambiance est importante du point de vue de la motivation des éleves. On démontre que la langue francaise et la culture francaise passent au-de la des frontieres de la France. Comme la Belgique n'est pas un pays lointain de chez nous, les éleves peuvent etre sollicités a la découverte de sa culture a leurs propres yeux. Il ne faut pas oublier que la Belgique, principalement sa capitale Bruxelles, joue un role indispensable en étant un des sieges des institutions de l'Union européenne. Les instituteurs, qui envisagent consacrer plusieurs lecons a la présentation de la Belgique, peuvent profiter de diverses activités du cahier d'exercices proposé par ce mémoire. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Francophonie: La Belgique: Manuel de la civilisation belge | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-23 | |
dc.description.department | Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22661 | |
dc.title.translated | Belgium: a Manual of belgian civilisation | en_US |
dc.contributor.referee | Müllerová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 000942900 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této diplomové práce je stručně představit belgické reálie a navrhnout podpůrný !v- didaktický materiál, jež by pomohl učitelům při prezentaci Belgii jako jedné z frankofonních zemí ve výuce FLE. S předkládanými texty a cvičeními mohou pracovat zájemci také individuálně a rozšířit si či prohloubit své znalosti podle zájmu a jazykové úrovně. Výuka reálií cizího jazyka je doporučována vzdělávacími programy, jelikož zvyšuje motivaci a nadšení žáků pro studium, ti si kromě jazykových prostředků a komunikačních dovedností osvojují i určitý rozsah věcných poznatků. Důležitou roli hrají i mezipředmětové vztahy, především rodný jazyk, dějepis, zeměpis, výtvarná výchova, hudební výchova a další. | cs_CZ |
uk.abstract.en | En somme, le dossier pédagogique, qui contient ce mémoire, pourrait servir d'un support culturel et didactique dans les classes du FLE. On y propose aux instituteurs du FLE ou directement aux étudiants une approche de la culture belge en s'orientant brievement dans tous les domaines qui représentent son histoire, sa géographie, sa littérature, son art, ses institutions, sa vie quotidienne et encore d'autres. Le cahier de textes et le cahier d'exercices ont l'intention d'insérer les renseignements fondamentaux sur la civilisation belge et de créer une ambiance belge. Cette ambiance est importante du point de vue de la motivation des éleves. On démontre que la langue francaise et la culture francaise passent au-de la des frontieres de la France. Comme la Belgique n'est pas un pays lointain de chez nous, les éleves peuvent etre sollicités a la découverte de sa culture a leurs propres yeux. Il ne faut pas oublier que la Belgique, principalement sa capitale Bruxelles, joue un role indispensable en étant un des sieges des institutions de l'Union européenne. Les instituteurs, qui envisagent consacrer plusieurs lecons a la présentation de la Belgique, peuvent profiter de diverses activités du cahier d'exercices proposé par ce mémoire. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009429000106986 | |