Moderní trendy v zahraniční hudební výchově. Hudební výchova ve Francii.
Modern trends in foreign Music education. The Music education in France.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9694Identifikátory
SIS: 51706
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Palkovská, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
22. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Přítomná diplomová práce má za cíl seznámit s aktuální problematikou hudebního školství ve Francii na nižším a vyšším sekundárním stupni (college a lycée). Prezentuje a terminologicky ukotvuje základní strukturu francouzského vzdělávacího systému, komentuje nové trendy ve vzdělávací politice vůbec a jejich dopad konkrétně na vyučování hudební výchovy. Jádrem práce je podrobné zkoumání národních kurikulárních dokumentů týkajících se uměleckého vyučování (respektive hudební výchovy). Výsledky anotací slouží jako objektivní zázemí pro možnou komparaci obsahů hudebního vzdělávání u nás a ve Francii. Analýzy programových textů jsou rovněž podnětem pro rozbor současných učebnic hudební výchovy na francouzském trhu. Na okraj je postaven záznam z hospitací, jenž výsledky dosavadní teoretické práce propojuje se školskou praxí.
Přítomná diplomová práce má za cíl seznámit s aktuální problematikou hudebního školství ve Francii na nižším a vyšším sekundárním stupni (college a lycée). Prezentuje a terminologicky ukotvuje základní strukturu francouzského vzdělávacího systému, komentuje nové trendy ve vzdělávací politice vůbec a jejich dopad konkrétně na vyučování hudební výchovy. Jádrem práce je podrobné zkoumání národních kurikulárních dokumentů týkajících se uměleckého vyučování (respektive hudební výchovy). Výsledky anotací slouží jako objektivní zázemí pro možnou komparaci obsahů hudebního vzdělávání u nás a ve Francii. Analýzy programových textů jsou rovněž podnětem pro rozbor současných učebnic hudební výchovy na francouzském trhu. Na okraj je postaven záznam z hospitací, jenž výsledky dosavadní teoretické práce propojuje se školskou praxí.