Moderní trendy v zahraniční hudební výchově. Hudební výchova ve Francii.
Modern trends in foreign Music education. The Music education in France.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9694Identifiers
Study Information System: 51706
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Palkovská, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Music
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Přítomná diplomová práce má za cíl seznámit s aktuální problematikou hudebního školství ve Francii na nižším a vyšším sekundárním stupni (college a lycée). Prezentuje a terminologicky ukotvuje základní strukturu francouzského vzdělávacího systému, komentuje nové trendy ve vzdělávací politice vůbec a jejich dopad konkrétně na vyučování hudební výchovy. Jádrem práce je podrobné zkoumání národních kurikulárních dokumentů týkajících se uměleckého vyučování (respektive hudební výchovy). Výsledky anotací slouží jako objektivní zázemí pro možnou komparaci obsahů hudebního vzdělávání u nás a ve Francii. Analýzy programových textů jsou rovněž podnětem pro rozbor současných učebnic hudební výchovy na francouzském trhu. Na okraj je postaven záznam z hospitací, jenž výsledky dosavadní teoretické práce propojuje se školskou praxí.
Přítomná diplomová práce má za cíl seznámit s aktuální problematikou hudebního školství ve Francii na nižším a vyšším sekundárním stupni (college a lycée). Prezentuje a terminologicky ukotvuje základní strukturu francouzského vzdělávacího systému, komentuje nové trendy ve vzdělávací politice vůbec a jejich dopad konkrétně na vyučování hudební výchovy. Jádrem práce je podrobné zkoumání národních kurikulárních dokumentů týkajících se uměleckého vyučování (respektive hudební výchovy). Výsledky anotací slouží jako objektivní zázemí pro možnou komparaci obsahů hudebního vzdělávání u nás a ve Francii. Analýzy programových textů jsou rovněž podnětem pro rozbor současných učebnic hudební výchovy na francouzském trhu. Na okraj je postaven záznam z hospitací, jenž výsledky dosavadní teoretické práce propojuje se školskou praxí.