Stigmatizace piercingové subkultury jako subkultury drogové
Piercing subculture stigmatisation as a narcotic subculture
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9697Identifiers
Study Information System: 22081
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Kučírek, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Domestic Science
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato diplomová práce se zabývá problematikou stigmatizace piercingové subkultury jako subkultury drogové. Pro lepší komparaci a případné hledání souvislostí jsou zde uvedeny charakteristiky obou diskutovaných subkulUir, jejich historie a současnost, včetně jednotlivých trendů a směrů, jež s danými subkulturami souvisejí. Výsledky výzkumu zaměřeného na zjišťování postojů společnosti ke stigmatizaci jedinců s piercingem, byly použity k vytvoření projektu, který by mohl být integrován do výuky na středních školách (gymnáziích) v rámci osobnostního rozvoje (dle RVP). Projekt nabízí návrh obsahové struktury vyučovacích hodin a doporučení výběru výukových metod, včetně motivačních her a cvičení. Náměty mohou po úpravách, s ohledem na danou věkovou skupinu žáků, najít širší využití ve středoškolském vzdělávání.
This thesis deals with stigmatization of piercing subculture as drug subculture. To better compare and to search for possible connections, we present characteristics of both subcultures in question, their history and present, including all trends and streams connected with these subcultures. The results of the search aimed at finding opinions of public on stigmatization of individuals with piercing were used in a project which could be integrated in the high school curriculum concerning personal development (according to the RVP). The project offers a concept of content structure of classes and recommendation as to the choice of teaching methods, including motivational games and exercises. The topics can, with adjustments to the age group, be widely used in the high school system of education.