dc.contributor.advisor | Parkan, František | |
dc.creator | Stržanovský, Karel | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T11:15:01Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T11:15:01Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9699 | |
dc.description.abstract | Cílem mé práce bylo vytvořit manuál, ve kterém bych přiblížil práci s vybraným průřezovým tématem. Ve své práci jsem se pokusil uplatnit veškeré zkušenosti, které jsem získal během tvorby vlastního ŠVP na dvou pražských základních školách. Proto si má práce kladla za cíl, být praktickým průvodcem pro učitele, který vytváří vlastní ŠVP. Má práce má zcela úmyslně dvě roviny, které ovšem tvoří kompaktní celek mezi teoretickými východisky na jedné straně a didaktickou aplikací na straně druhé. V rovině první, která je obsažena v pomyslné první části práce, jsem si vytkl dva cíle. Mým prvním cílem bylo přiblížit tendence a principy, které přinesl rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání do české pedagogické reality. Učinil jsem tak především proto, že RVP je komplexně pojatý dokument a každý, kdo s ním chce pracovat, ho musí pochopit právě v jeho komplexnosti. Svou pozornost jsem zaměřil také na problematiku klíčových kompetencí a průřezových témat. Především proto, že představují významnou novinku v českém školství a pak také proto, že rozvíjení vybraného průřezového tématu, tvoří jádro mé práce. Mým druhým cílem bylo poukázat na možné nesnáze, se kterými by se mohl učitel setkat. Proto jsem se pokusil o hodnocení RVP jako prakticky využitelného dokumentu z hlediska své dvouleté praxe při práci s ním.... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diese Arbeit hatte zum Ziel, ein Manual für die Arbeit mit dem ausgewählten Querschnittsthema zu schaffen, das Grundschullehrern bei der Festigung ihrer eigenen Lehrpläne behilflich ist. Ich habe mich intschieden, einen Entwurf für die Arbeit mit dem Querschnittstheme "multikulturelle Schulausbildungů im Geschichtsuntericht in der siebenten Klasse an Grundschulen anzufertigen. Mein Entwurf beinhaltet konkrete Beispiele von Tätigkeiten sowie Fragen, Übungen, Produkte, Realisirungsvorschläge usw. Alles wird durch Bildmaterial ergänzt. Am Schluss habe ich Beispiele leicht zugänglicher Literatur angeführt, mit der Lehrer in den Schulstunden arbeiten können. Ich meine die Ziele erreicht zu haben, die ich mir in der Einleitung habe; und vielleicht wird diese Arbeit denjenigen Lehrern zuträglich sein, die sich bemühen, ihren eigenen Lehrplan zu fertigen. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Praktické využití průřezového tématu "multikulturní výchova"v dějepisu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-15 | |
dc.description.department | Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59890 | |
dc.title.translated | Practical Application of the Profile Topic " Multicultural Education"for the Teaching of History | en_US |
dc.contributor.referee | Mikeska, Tomáš | |
dc.identifier.aleph | 001011236 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem mé práce bylo vytvořit manuál, ve kterém bych přiblížil práci s vybraným průřezovým tématem. Ve své práci jsem se pokusil uplatnit veškeré zkušenosti, které jsem získal během tvorby vlastního ŠVP na dvou pražských základních školách. Proto si má práce kladla za cíl, být praktickým průvodcem pro učitele, který vytváří vlastní ŠVP. Má práce má zcela úmyslně dvě roviny, které ovšem tvoří kompaktní celek mezi teoretickými východisky na jedné straně a didaktickou aplikací na straně druhé. V rovině první, která je obsažena v pomyslné první části práce, jsem si vytkl dva cíle. Mým prvním cílem bylo přiblížit tendence a principy, které přinesl rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání do české pedagogické reality. Učinil jsem tak především proto, že RVP je komplexně pojatý dokument a každý, kdo s ním chce pracovat, ho musí pochopit právě v jeho komplexnosti. Svou pozornost jsem zaměřil také na problematiku klíčových kompetencí a průřezových témat. Především proto, že představují významnou novinku v českém školství a pak také proto, že rozvíjení vybraného průřezového tématu, tvoří jádro mé práce. Mým druhým cílem bylo poukázat na možné nesnáze, se kterými by se mohl učitel setkat. Proto jsem se pokusil o hodnocení RVP jako prakticky využitelného dokumentu z hlediska své dvouleté praxe při práci s ním.... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diese Arbeit hatte zum Ziel, ein Manual für die Arbeit mit dem ausgewählten Querschnittsthema zu schaffen, das Grundschullehrern bei der Festigung ihrer eigenen Lehrpläne behilflich ist. Ich habe mich intschieden, einen Entwurf für die Arbeit mit dem Querschnittstheme "multikulturelle Schulausbildungů im Geschichtsuntericht in der siebenten Klasse an Grundschulen anzufertigen. Mein Entwurf beinhaltet konkrete Beispiele von Tätigkeiten sowie Fragen, Übungen, Produkte, Realisirungsvorschläge usw. Alles wird durch Bildmaterial ergänzt. Am Schluss habe ich Beispiele leicht zugänglicher Literatur angeführt, mit der Lehrer in den Schulstunden arbeiten können. Ich meine die Ziele erreicht zu haben, die ich mir in der Einleitung habe; und vielleicht wird diese Arbeit denjenigen Lehrern zuträglich sein, die sich bemühen, ihren eigenen Lehrplan zu fertigen. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010112360106986 | |