Zobrazit minimální záznam

Practical Application of the Profile Topic " Multicultural Education"for the Teaching of History
dc.contributor.advisorParkan, František
dc.creatorStržanovský, Karel
dc.date.accessioned2017-04-03T11:15:01Z
dc.date.available2017-04-03T11:15:01Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9699
dc.description.abstractCílem mé práce bylo vytvořit manuál, ve kterém bych přiblížil práci s vybraným průřezovým tématem. Ve své práci jsem se pokusil uplatnit veškeré zkušenosti, které jsem získal během tvorby vlastního ŠVP na dvou pražských základních školách. Proto si má práce kladla za cíl, být praktickým průvodcem pro učitele, který vytváří vlastní ŠVP. Má práce má zcela úmyslně dvě roviny, které ovšem tvoří kompaktní celek mezi teoretickými východisky na jedné straně a didaktickou aplikací na straně druhé. V rovině první, která je obsažena v pomyslné první části práce, jsem si vytkl dva cíle. Mým prvním cílem bylo přiblížit tendence a principy, které přinesl rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání do české pedagogické reality. Učinil jsem tak především proto, že RVP je komplexně pojatý dokument a každý, kdo s ním chce pracovat, ho musí pochopit právě v jeho komplexnosti. Svou pozornost jsem zaměřil také na problematiku klíčových kompetencí a průřezových témat. Především proto, že představují významnou novinku v českém školství a pak také proto, že rozvíjení vybraného průřezového tématu, tvoří jádro mé práce. Mým druhým cílem bylo poukázat na možné nesnáze, se kterými by se mohl učitel setkat. Proto jsem se pokusil o hodnocení RVP jako prakticky využitelného dokumentu z hlediska své dvouleté praxe při práci s ním....cs_CZ
dc.description.abstractDiese Arbeit hatte zum Ziel, ein Manual für die Arbeit mit dem ausgewählten Querschnittsthema zu schaffen, das Grundschullehrern bei der Festigung ihrer eigenen Lehrpläne behilflich ist. Ich habe mich intschieden, einen Entwurf für die Arbeit mit dem Querschnittstheme "multikulturelle Schulausbildungů im Geschichtsuntericht in der siebenten Klasse an Grundschulen anzufertigen. Mein Entwurf beinhaltet konkrete Beispiele von Tätigkeiten sowie Fragen, Übungen, Produkte, Realisirungsvorschläge usw. Alles wird durch Bildmaterial ergänzt. Am Schluss habe ich Beispiele leicht zugänglicher Literatur angeführt, mit der Lehrer in den Schulstunden arbeiten können. Ich meine die Ziele erreicht zu haben, die ich mir in der Einleitung habe; und vielleicht wird diese Arbeit denjenigen Lehrern zuträglich sein, die sich bemühen, ihren eigenen Lehrplan zu fertigen.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePraktické využití průřezového tématu "multikulturní výchova"v dějepisucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-15
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59890
dc.title.translatedPractical Application of the Profile Topic " Multicultural Education"for the Teaching of Historyen_US
dc.contributor.refereeMikeska, Tomáš
dc.identifier.aleph001011236
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem mé práce bylo vytvořit manuál, ve kterém bych přiblížil práci s vybraným průřezovým tématem. Ve své práci jsem se pokusil uplatnit veškeré zkušenosti, které jsem získal během tvorby vlastního ŠVP na dvou pražských základních školách. Proto si má práce kladla za cíl, být praktickým průvodcem pro učitele, který vytváří vlastní ŠVP. Má práce má zcela úmyslně dvě roviny, které ovšem tvoří kompaktní celek mezi teoretickými východisky na jedné straně a didaktickou aplikací na straně druhé. V rovině první, která je obsažena v pomyslné první části práce, jsem si vytkl dva cíle. Mým prvním cílem bylo přiblížit tendence a principy, které přinesl rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání do české pedagogické reality. Učinil jsem tak především proto, že RVP je komplexně pojatý dokument a každý, kdo s ním chce pracovat, ho musí pochopit právě v jeho komplexnosti. Svou pozornost jsem zaměřil také na problematiku klíčových kompetencí a průřezových témat. Především proto, že představují významnou novinku v českém školství a pak také proto, že rozvíjení vybraného průřezového tématu, tvoří jádro mé práce. Mým druhým cílem bylo poukázat na možné nesnáze, se kterými by se mohl učitel setkat. Proto jsem se pokusil o hodnocení RVP jako prakticky využitelného dokumentu z hlediska své dvouleté praxe při práci s ním....cs_CZ
uk.abstract.enDiese Arbeit hatte zum Ziel, ein Manual für die Arbeit mit dem ausgewählten Querschnittsthema zu schaffen, das Grundschullehrern bei der Festigung ihrer eigenen Lehrpläne behilflich ist. Ich habe mich intschieden, einen Entwurf für die Arbeit mit dem Querschnittstheme "multikulturelle Schulausbildungů im Geschichtsuntericht in der siebenten Klasse an Grundschulen anzufertigen. Mein Entwurf beinhaltet konkrete Beispiele von Tätigkeiten sowie Fragen, Übungen, Produkte, Realisirungsvorschläge usw. Alles wird durch Bildmaterial ergänzt. Am Schluss habe ich Beispiele leicht zugänglicher Literatur angeführt, mit der Lehrer in den Schulstunden arbeiten können. Ich meine die Ziele erreicht zu haben, die ich mir in der Einleitung habe; und vielleicht wird diese Arbeit denjenigen Lehrern zuträglich sein, die sich bemühen, ihren eigenen Lehrplan zu fertigen.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.identifier.lisID990010112360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV