Zobrazit minimální záznam

Problematic Behaviour in Personalities with Highly-Functional Autism and Asperger?s Syndrome
dc.contributor.advisorStrnadová, Iva
dc.creatorGnanová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-03T11:30:24Z
dc.date.available2017-04-03T11:30:24Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9775
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je problémové chování u dospívajících a dospělých osob s vysoce funkčním autismem a Aspergerovým syndromem ve věkovém rozmezí patnáct až třicet let. Cílem práce je zjistit nejčastější deficity v chování u vybrané skupiny osob a co toto jednání vyvolává. Dále pak zmapovat povědomí rodičů o různých druzích intervence. Stěžejní metodou práce jsou "dotazníky problémového chování", které jsou určeny pro rodiče adolescentů a dospělých jedinců. Zároveň jsem vypracovala dvě případové studie, v nichž jsem použila metodu rozhovoru, pozorování, anamnézy a rozbor speciálněpedagogické dokumentace. Provedla jsem analýzu dotazníků a případových studií, ze kterých jsem získala všechny potřebné informace pro splnění předem stanovených cílů práce.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis investigates the problematic behaviour of adolescents and adults between fifteen and thirty years of age who have high functioning autism and Asperger syndrome. The goal of this thesis is to define the most common deficits in behaviour of the chosen group of people and their causes. It also attempts to record the parents' level of awareness about various types of intervention. The major method of my work is processing the "questionnaires on problematic behaviour" that interrogate parents of the selected group of adolescents and adults. I also conducted two case studies where I used methods of interview, observation, anamnesis and analysis of the documents of speciál pedagogy. I carried out an analysis of the questionnaires and case studies from which I obtained all the information necessary to accomplish the aforementioned goals of this thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblémové chování u osob s vysoce funkčním autismem a Aspergerovým syndromemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22221
dc.title.translatedProblematic Behaviour in Personalities with Highly-Functional Autism and Asperger?s Syndromeen_US
dc.contributor.refereeMužáková, Monika
dc.identifier.aleph001096255
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce je problémové chování u dospívajících a dospělých osob s vysoce funkčním autismem a Aspergerovým syndromem ve věkovém rozmezí patnáct až třicet let. Cílem práce je zjistit nejčastější deficity v chování u vybrané skupiny osob a co toto jednání vyvolává. Dále pak zmapovat povědomí rodičů o různých druzích intervence. Stěžejní metodou práce jsou "dotazníky problémového chování", které jsou určeny pro rodiče adolescentů a dospělých jedinců. Zároveň jsem vypracovala dvě případové studie, v nichž jsem použila metodu rozhovoru, pozorování, anamnézy a rozbor speciálněpedagogické dokumentace. Provedla jsem analýzu dotazníků a případových studií, ze kterých jsem získala všechny potřebné informace pro splnění předem stanovených cílů práce.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis investigates the problematic behaviour of adolescents and adults between fifteen and thirty years of age who have high functioning autism and Asperger syndrome. The goal of this thesis is to define the most common deficits in behaviour of the chosen group of people and their causes. It also attempts to record the parents' level of awareness about various types of intervention. The major method of my work is processing the "questionnaires on problematic behaviour" that interrogate parents of the selected group of adolescents and adults. I also conducted two case studies where I used methods of interview, observation, anamnesis and analysis of the documents of speciál pedagogy. I carried out an analysis of the questionnaires and case studies from which I obtained all the information necessary to accomplish the aforementioned goals of this thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010962550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV