dc.contributor.advisor | Strnadová, Iva | |
dc.creator | Gnanová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T11:30:24Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T11:30:24Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9775 | |
dc.description.abstract | Předmětem diplomové práce je problémové chování u dospívajících a dospělých osob s vysoce funkčním autismem a Aspergerovým syndromem ve věkovém rozmezí patnáct až třicet let. Cílem práce je zjistit nejčastější deficity v chování u vybrané skupiny osob a co toto jednání vyvolává. Dále pak zmapovat povědomí rodičů o různých druzích intervence. Stěžejní metodou práce jsou "dotazníky problémového chování", které jsou určeny pro rodiče adolescentů a dospělých jedinců. Zároveň jsem vypracovala dvě případové studie, v nichž jsem použila metodu rozhovoru, pozorování, anamnézy a rozbor speciálněpedagogické dokumentace. Provedla jsem analýzu dotazníků a případových studií, ze kterých jsem získala všechny potřebné informace pro splnění předem stanovených cílů práce. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis investigates the problematic behaviour of adolescents and adults between fifteen and thirty years of age who have high functioning autism and Asperger syndrome. The goal of this thesis is to define the most common deficits in behaviour of the chosen group of people and their causes. It also attempts to record the parents' level of awareness about various types of intervention. The major method of my work is processing the "questionnaires on problematic behaviour" that interrogate parents of the selected group of adolescents and adults. I also conducted two case studies where I used methods of interview, observation, anamnesis and analysis of the documents of speciál pedagogy. I carried out an analysis of the questionnaires and case studies from which I obtained all the information necessary to accomplish the aforementioned goals of this thesis. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Problémové chování u osob s vysoce funkčním autismem a Aspergerovým syndromem | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-21 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22221 | |
dc.title.translated | Problematic Behaviour in Personalities with Highly-Functional Autism and Asperger?s Syndrome | en_US |
dc.contributor.referee | Mužáková, Monika | |
dc.identifier.aleph | 001096255 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předmětem diplomové práce je problémové chování u dospívajících a dospělých osob s vysoce funkčním autismem a Aspergerovým syndromem ve věkovém rozmezí patnáct až třicet let. Cílem práce je zjistit nejčastější deficity v chování u vybrané skupiny osob a co toto jednání vyvolává. Dále pak zmapovat povědomí rodičů o různých druzích intervence. Stěžejní metodou práce jsou "dotazníky problémového chování", které jsou určeny pro rodiče adolescentů a dospělých jedinců. Zároveň jsem vypracovala dvě případové studie, v nichž jsem použila metodu rozhovoru, pozorování, anamnézy a rozbor speciálněpedagogické dokumentace. Provedla jsem analýzu dotazníků a případových studií, ze kterých jsem získala všechny potřebné informace pro splnění předem stanovených cílů práce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis investigates the problematic behaviour of adolescents and adults between fifteen and thirty years of age who have high functioning autism and Asperger syndrome. The goal of this thesis is to define the most common deficits in behaviour of the chosen group of people and their causes. It also attempts to record the parents' level of awareness about various types of intervention. The major method of my work is processing the "questionnaires on problematic behaviour" that interrogate parents of the selected group of adolescents and adults. I also conducted two case studies where I used methods of interview, observation, anamnesis and analysis of the documents of speciál pedagogy. I carried out an analysis of the questionnaires and case studies from which I obtained all the information necessary to accomplish the aforementioned goals of this thesis. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010962550106986 | |