Zobrazit minimální záznam

Instruction in Democracy in the Lower Grades of Primary Schools
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorSvobodová, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-03T11:36:30Z
dc.date.available2017-04-03T11:36:30Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9805
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo popsat možnosti vymezení a zařazování témat výchovy k demokratickému občanství v rámci vyučovacích předmětů prvouka, vlastivěda, přírodověda a literární výchova na 1. stupni základních škol. Práce vychází z vymezení cílů a obsahu výchovy k demokratickému občanství a z uvedení možnosti volby vyučovacích metod a forem vhodných k rozvíjení a naplnění těchto cílů. Samostatnou kapitolu tvoří rozbor Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Kapitola sleduje zejména vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, ale také hodnotí průřezová témata vzhledem k naplnění cílů výchovy k demokratickému občanství. V rámci akčního výzkumu ve čtvrté třídě základní školy popisuje tato práce přípravu a realizaci projektu na téma "Obec a její problémy". Výzkum je podpořen zkoumáním vědomostí žáků před a po realizaci projektu. Součástí práce jsou také dotazníky pro učitele této základní školy sledující oblast pojetí vyučovacích hodin prvouky a vlastivědy a také oblast výchovy k demokratickému občanství a její zařazování do výuky. Z výsledků akčního výzkumu je patrné, že potřeba zahrnout výchovu k demokratickému občanství je žáky i učiteli vnímána jako nedílná součást výchovy pro aktivní, kompetentní a zodpovědný život. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractObjective of my dissertation was to describe possibilities of determination and incorporating of themes of democratic citizenship education within learning of general science, homeland study, natural science and literature on 1st grade of basic schools. Work starts from setting goals and content of pedagogy to democratic citizenship and from possibility of introduction of educational methods and forms appropriate for development and fulfiillment of those goals. There is a separate chapter concerning analysis of General educational program for basic education. Chapter is focused mainly on educational area "Human and his universe", but evaluate cross-section topics related to fulfillment of goals of democratic citizenship education as well. This work describes preparation and implementation of "Community and its issues project within an operational research. Research was supported by investigation of students knowledge before and after implementation of the project. Part of the dissertation is a questionnaire for teachers of basic school monitoring approach to lessons of general science ad homeland study and scope of democratic citizenship education and this incorporation into teaching. Results of this research reveal than teachers and pupils perceive integration of democratic citizenship education as an...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýchova k demokracii ve výuce na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-14
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22635
dc.title.translatedInstruction in Democracy in the Lower Grades of Primary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph000799708
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce bylo popsat možnosti vymezení a zařazování témat výchovy k demokratickému občanství v rámci vyučovacích předmětů prvouka, vlastivěda, přírodověda a literární výchova na 1. stupni základních škol. Práce vychází z vymezení cílů a obsahu výchovy k demokratickému občanství a z uvedení možnosti volby vyučovacích metod a forem vhodných k rozvíjení a naplnění těchto cílů. Samostatnou kapitolu tvoří rozbor Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Kapitola sleduje zejména vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, ale také hodnotí průřezová témata vzhledem k naplnění cílů výchovy k demokratickému občanství. V rámci akčního výzkumu ve čtvrté třídě základní školy popisuje tato práce přípravu a realizaci projektu na téma "Obec a její problémy". Výzkum je podpořen zkoumáním vědomostí žáků před a po realizaci projektu. Součástí práce jsou také dotazníky pro učitele této základní školy sledující oblast pojetí vyučovacích hodin prvouky a vlastivědy a také oblast výchovy k demokratickému občanství a její zařazování do výuky. Z výsledků akčního výzkumu je patrné, že potřeba zahrnout výchovu k demokratickému občanství je žáky i učiteli vnímána jako nedílná součást výchovy pro aktivní, kompetentní a zodpovědný život. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enObjective of my dissertation was to describe possibilities of determination and incorporating of themes of democratic citizenship education within learning of general science, homeland study, natural science and literature on 1st grade of basic schools. Work starts from setting goals and content of pedagogy to democratic citizenship and from possibility of introduction of educational methods and forms appropriate for development and fulfiillment of those goals. There is a separate chapter concerning analysis of General educational program for basic education. Chapter is focused mainly on educational area "Human and his universe", but evaluate cross-section topics related to fulfillment of goals of democratic citizenship education as well. This work describes preparation and implementation of "Community and its issues project within an operational research. Research was supported by investigation of students knowledge before and after implementation of the project. Part of the dissertation is a questionnaire for teachers of basic school monitoring approach to lessons of general science ad homeland study and scope of democratic citizenship education and this incorporation into teaching. Results of this research reveal than teachers and pupils perceive integration of democratic citizenship education as an...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990007997080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV