Zobrazit minimální záznam

Warranty claims from a consumer perspective in the context of sales of goods
dc.contributor.advisorTichý, Luboš
dc.creatorSchulhauser, Robert
dc.date.accessioned2019-05-02T18:19:55Z
dc.date.available2019-05-02T18:19:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98097
dc.description.abstractReklamace zboží z pohledu spotřebitele Tato diplomová práce se věnuje problematice reklamace zboží spotřebitelem, což už přinejmenším jeden z nás jednou učinil. Práce je rozdělena do čtyř kapitol a jejím cílem je podrobně popsat současnou právní úpravu ustanovení § 19 zákona o ochraně spotřebitele v návaznosti na ustanovení občanského zákoníku, zejména zvláštní ustanovení o prodeji zboží v obchodě. První kapitola práce se zabývá obecným vymezením ustanovení dopadajících na danou problematiku. Jedná se o představení spotřebitelské kupní smlouvy a její zařazení do obecné úpravy kupní smlouvy včetně poukázání na právní předpisy Evropské unie dotýkající se práv z vadného plnění a určitých aspektů reklamace zboží. V druhé kapitole jsou vymezeny pojmy jako spotřebitel, podnikatel, zboží, vadné plnění ve spojení se spotřebitelskou kupní smlouvou a jejich chápání ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. Ve třetí kapitole definuji základní pojem této práce, a to reklamace. V návaznosti na to rozebírám specifické náležitosti spojené s uplatněním reklamace. Jedná se o vytknutí vady, uplatnění konkrétního práva z vady a jeho konkludentní či eventuální způsob. Současně se zabývám nutností předat zboží podnikateli a pojednávám o povaze povinností spojených s reklamací vymezených v zákoně o...cs_CZ
dc.description.abstractWarranty claims from a consumer perspective in the context of sales of goods. This thesis addresses the issue of claims under warranty by consumers, which I suppose every one of us has done at least once in our lifetime. This work is divided into four chapters and it aims to describe, in depth, the contemporary legal regulation of the provision § 19 of the Consumer Protection Act in connection with the provisions of the Civil Code, mainly its special provisions on the sale of consumer goods. The first chapter is concerned with the general definition of the regulation impacting this domain. Specifically, it introduces the consumer sales contract, its incorporation within the general regulation of sales contracts and it goes even further in referencing the EU legal regulations affecting consumer rights concerning faulty goods and certain aspects of warranty claims. In the second chapter I define the terms 'consumer', 'trader', 'goods' and 'faulty goods' in connection with the consumer purchase contract and its interpretation within the context of the Consumer Protection Act and the Civil Code. In the third chapter I define the most fundamental term of the thesis - that of a 'claim under warranty'. With respect to this term, I analyze the essentials of claiming under warranty. Specifically, they...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectReklamacecs_CZ
dc.subjectspotřebitelcs_CZ
dc.subjectzbožícs_CZ
dc.subjectWarranty claimen_US
dc.subjectconsumeren_US
dc.subjectgoodsen_US
dc.titleReklamace zboží z pohledu spotřebitelecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-29
dc.description.departmentCentre for Comparative Legal Studiesen_US
dc.description.departmentCentrum právní komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId198400
dc.title.translatedWarranty claims from a consumer perspective in the context of sales of goodsen_US
dc.contributor.refereeHendrychová, Michaela
dc.identifier.aleph002189077
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Centrum právní komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Centre for Comparative Legal Studiesen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csReklamace zboží z pohledu spotřebitele Tato diplomová práce se věnuje problematice reklamace zboží spotřebitelem, což už přinejmenším jeden z nás jednou učinil. Práce je rozdělena do čtyř kapitol a jejím cílem je podrobně popsat současnou právní úpravu ustanovení § 19 zákona o ochraně spotřebitele v návaznosti na ustanovení občanského zákoníku, zejména zvláštní ustanovení o prodeji zboží v obchodě. První kapitola práce se zabývá obecným vymezením ustanovení dopadajících na danou problematiku. Jedná se o představení spotřebitelské kupní smlouvy a její zařazení do obecné úpravy kupní smlouvy včetně poukázání na právní předpisy Evropské unie dotýkající se práv z vadného plnění a určitých aspektů reklamace zboží. V druhé kapitole jsou vymezeny pojmy jako spotřebitel, podnikatel, zboží, vadné plnění ve spojení se spotřebitelskou kupní smlouvou a jejich chápání ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. Ve třetí kapitole definuji základní pojem této práce, a to reklamace. V návaznosti na to rozebírám specifické náležitosti spojené s uplatněním reklamace. Jedná se o vytknutí vady, uplatnění konkrétního práva z vady a jeho konkludentní či eventuální způsob. Současně se zabývám nutností předat zboží podnikateli a pojednávám o povaze povinností spojených s reklamací vymezených v zákoně o...cs_CZ
uk.abstract.enWarranty claims from a consumer perspective in the context of sales of goods. This thesis addresses the issue of claims under warranty by consumers, which I suppose every one of us has done at least once in our lifetime. This work is divided into four chapters and it aims to describe, in depth, the contemporary legal regulation of the provision § 19 of the Consumer Protection Act in connection with the provisions of the Civil Code, mainly its special provisions on the sale of consumer goods. The first chapter is concerned with the general definition of the regulation impacting this domain. Specifically, it introduces the consumer sales contract, its incorporation within the general regulation of sales contracts and it goes even further in referencing the EU legal regulations affecting consumer rights concerning faulty goods and certain aspects of warranty claims. In the second chapter I define the terms 'consumer', 'trader', 'goods' and 'faulty goods' in connection with the consumer purchase contract and its interpretation within the context of the Consumer Protection Act and the Civil Code. In the third chapter I define the most fundamental term of the thesis - that of a 'claim under warranty'. With respect to this term, I analyze the essentials of claiming under warranty. Specifically, they...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Centrum právní komparatistikycs_CZ
thesis.grade.code3
dc.identifier.lisID990021890770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV