Zobrazit minimální záznam

Model Ecosystems in a School Garden and Their Use in the Teaching of Botany in the Lower Grades of Primary School
dc.contributor.advisorSkýbová, Jana
dc.creatorJiříčková, Anna
dc.date.accessioned2017-04-03T11:37:44Z
dc.date.available2017-04-03T11:37:44Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9811
dc.description.abstractI. cílem této práce, jehož naplnění bude úkolem teoretické části, j e z různých stran pohledu prozkoumat možnosti a kvality výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů na školní zahradě a na základě zjištěných informací prokázat (popř. vyvrátit) její vhodnost a přínos. V samém začátku je proto zapotřebí myšlenku vybudování modelových ekosystémů na školní zahradě a jejich využívání ve výuce (nejen) botaniky nejdříve blíže specifikovat a zjistit, zda se podobná idea již v některé etapě historického vývoje ve školní praxi objevila. Teprve poté je možné zaměřit více pozornost na její jednotlivá pozitiva i negativa. Ta je třeba zkoumat jak teoreticky, tak prakticky formou přímého dotazování učitelů i žáků. Zda je možné pro rozvíjení myšlenky výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů a její uvedení v praxi najít inspiraci v zahraničí, se v závěru pokusí odhalit krátká exkurze do prostředí školních zahrad několika dalších evropských zemí. II. cílem, který je stanoven pro praktickou část, je vytvoření příručky, jež by mohla alespoň trochu pomoci učitelům, které myšlenka modelových ekosystémů osloví a kteří se rozhodnou uvést ji v praxi. Kromě obeznámení se samotnou myšlenkou by tato příručka měla obsahovat stručnou charakteristiku jednotlivých ekosystémů, praktický návod na jejich vytvoření a sbírku...cs_CZ
dc.description.abstractThe idea of teaching pupils directly in the natural environment is not new at all. Similar ideas were already promoted by the famous Czech educator Jan Amos Komensky in the 17th century. But at his time, it was much easier to realize them. Nowadays, many city schools (and not only them) are situated far away from any kind of green. Then, it is quite demanding to reach a nice place where to spend a lesson of botany observing nature and learning to understand it. That is why using schoolgardens for purposes of learning in the natural environment seems to be quite reasonable - especially when the gardens are enriched by some models of ecosystems, that are typical for Czech landscape. Learning in such a type of garden is thought to have a very positive effect on pupils. It is believed to stop the process of children loosing contact with real nature and to help pupils develope a tight relation to it, which is very improtant for their environmental thinking. It is also absolutely sure, that active learning by manipulating real things and getting familiar with them by using all five senses makes the learning process efficient. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleModelové ekosystémy na školní zahradě a jejich využití ve výuce botaniky na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-19
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22445
dc.title.translatedModel Ecosystems in a School Garden and Their Use in the Teaching of Botany in the Lower Grades of Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereePavlasová, Lenka
dc.identifier.aleph000799732
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csI. cílem této práce, jehož naplnění bude úkolem teoretické části, j e z různých stran pohledu prozkoumat možnosti a kvality výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů na školní zahradě a na základě zjištěných informací prokázat (popř. vyvrátit) její vhodnost a přínos. V samém začátku je proto zapotřebí myšlenku vybudování modelových ekosystémů na školní zahradě a jejich využívání ve výuce (nejen) botaniky nejdříve blíže specifikovat a zjistit, zda se podobná idea již v některé etapě historického vývoje ve školní praxi objevila. Teprve poté je možné zaměřit více pozornost na její jednotlivá pozitiva i negativa. Ta je třeba zkoumat jak teoreticky, tak prakticky formou přímého dotazování učitelů i žáků. Zda je možné pro rozvíjení myšlenky výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů a její uvedení v praxi najít inspiraci v zahraničí, se v závěru pokusí odhalit krátká exkurze do prostředí školních zahrad několika dalších evropských zemí. II. cílem, který je stanoven pro praktickou část, je vytvoření příručky, jež by mohla alespoň trochu pomoci učitelům, které myšlenka modelových ekosystémů osloví a kteří se rozhodnou uvést ji v praxi. Kromě obeznámení se samotnou myšlenkou by tato příručka měla obsahovat stručnou charakteristiku jednotlivých ekosystémů, praktický návod na jejich vytvoření a sbírku...cs_CZ
uk.abstract.enThe idea of teaching pupils directly in the natural environment is not new at all. Similar ideas were already promoted by the famous Czech educator Jan Amos Komensky in the 17th century. But at his time, it was much easier to realize them. Nowadays, many city schools (and not only them) are situated far away from any kind of green. Then, it is quite demanding to reach a nice place where to spend a lesson of botany observing nature and learning to understand it. That is why using schoolgardens for purposes of learning in the natural environment seems to be quite reasonable - especially when the gardens are enriched by some models of ecosystems, that are typical for Czech landscape. Learning in such a type of garden is thought to have a very positive effect on pupils. It is believed to stop the process of children loosing contact with real nature and to help pupils develope a tight relation to it, which is very improtant for their environmental thinking. It is also absolutely sure, that active learning by manipulating real things and getting familiar with them by using all five senses makes the learning process efficient. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990007997320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV