Hodnocení kvality školy zřizovatelem
Quality School Evaluation by its Founder
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98614Identifikátory
SIS: 193996
Kolekce
- Kvalifikační práce [19149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Urbanová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
23. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Evaluace, kvalita, hodnocení kvality, kvalita škol, kritéria kvality, ČŠI, zřizovatelKlíčová slova (anglicky)
Evaluation, quality, quality evalutation, school quality, quality criteria, The Czech School Inspectorate, founderBakalářská práce Hodnocení kvality školy zřizovatelem zjišťuje, jaké aktivity na úrovni regionálního školství realizují zřizovatelé převážně veřejných základních škol při jejich hodnocení. V České republice je hlavní autoritou pro hodnocení kvality podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Česká školní inspekce, jejíž celostátní působnost je ukotvena zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání. Hodnotící kritéria pro jednotlivé stupně škol schvaluje každoročně ministr školství. V letech 2009-2012 probíhal národní projekt Cesta ke kvalitě, který pomáhal školám se zaváděním interní evaluace - autoevaluace. Jedním z výstupů daného projektu jsou též doporučující kritéria pro hodnocení škol zřizovatelem. Výzkumné šetření bakalářské práce ukázalo, že zřizovatelé hodnotí činnost ředitele školy, například pro určení finanční odměny či sankce. Hodnotící kritéria pro činnost ředitele nebývají veřejně dostupná na rozdíl od kritérií pro hodnocení škol, která musí být podle školského zákona veřejná. Veřejně dostupné dokumenty s metodikou hodnocení škol poskytli dva zřizovatelé a to Městská část Prahy 6 a magistrát města Liberec. Oba zřizovatelé hodnotí školy v podobných oblastech činností a můžeme prohlásit, že jsou shodné s doporučenými kritérii, která vzešla z...
The bachelor thesis Evaluation of school quality by its founder determines activities that are implemented at the level of regional education by founders of primary schools, mainly public schools, when assessing the quality of the schools. In the Czech Republic, the main authority for assessing of the quality conditions, progress and results of education is the Czech School Inspectorate. Its national competence is enshrined in Act No. 561/2004 Coll., on pre-primary, primary, secondary, higher vocational and other education. The evaluation criteria for individual grades are approved by the Minister of Education each year. In 2009-2012, a national project called "The Way to Quality" took place. It helped schools to implement internal evaluation - self-evaluation. Recommended criteria for school evaluation for founders were one of the outputs of the project. A research study of the bachelor thesis showed that founders evaluate activities of the headmaster to determine his financial reward or sanction, for example. The evaluation criteria for the headmaster's activities are not publicly accessible, unlike the schools evaluation which must be published in advance as stated in the Education Act. Publicly accessible documents on school evaluation methodology were given by two founders. They are the city...