Humor jako marketingový nástroj a jeho vliv na spotřební chování
Humor as a marketing tool and its impact on consumer behavior
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99252Identifikátory
SIS: 192523
Kolekce
- Kvalifikační práce [18161]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
14. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Humor, reklama, marketingová komunikace, humor v marketingové komunikaci, teorie humoru, emoce v marketingu, vnímání značky, spotřební chování, výzkum, experimentKlíčová slova (anglicky)
Humor, advertising, marketing communication, humor in marketing communication, theories of humor, emotions in marketing, brand perception, consumer behavior, research, experimentBakalářská práce s názvem Humor jako marketingový nástroj a jeho vliv na spotřební chování se věnuje využití humoru v marketingové komunikaci. Hlavním cílem práce je prozkoumat vliv humoru v marketingu na vnímání propagované značky a zjistit jeho dopady na spotřební chování. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je pozornost nejprve zaměřena na spotřebitele, za účelem pochopení principů tržního chování a faktorů, kterými je toto chování ovlivněno. To je důležité pro lepší pochopení účinků humoru, které jsou popsány v následujících částech práce. Dále se práce zabývá humorem z psychologického pohledu, vysvětluje, co humor je a popisuje některé vybrané teorie. Poslední kapitola teoretické části se zabývá propojením humoru v marketingu, vysvětluje principy, vlivy a výhody i nevýhody, se kterými se tato taktika potýká. Praktickou část práce tvoří vlastní výzkum, který si klade za cíl prozkoumat účinky a vlivy humoru v marketingu na vnímání propagované značky a nákupní záměry spotřebitelů. Výsledky experimentu naznačují, že humor má jisté pozitivní vlivy na vnímání propagované značky, zejména se spotřebitelům díky využití humoru značka jeví zábavnější a inovativnější. Vliv na nákupní záměry ve studii prokázán nebyl.
The bachelor thesis, titled Humor as a marketing tool and its impact on consumer behavior, deals with the use of humor in marketing communication. The main objective of the thesis is to explore the effect of humor in marketing on brand perception and purchase intensions of consumers. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, the consumer is being focused on firstly in order to understand principles of market behavior and factors that influences this behavior. Comprehending that is crucial in order to thoroughly understand the impacts of humor that are described in following parts of the thesis. The next part of the thesis deals with humor from a psychological point of view, it explains what humor is and describes some of the selected theories. The last chapter of the theoretical part connects humor and marketing, explains the principles, the effects, but also the advantages and the disadvantages that this practice deals with. The practical part consists of research that aims to explore the effects and the impacts of humor in marketing on the perception of promoted brands and the purchase intentions of consumers. The results of the research suggest that humor has some positive effects on brand reception. Especially, consumers perceive the brand as...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Teoretické vymezení černého humoru
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKubelka, Michal (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2. 9. 2021Cílem této práce je teoreticky ukotvit černý humor, popsat jeho role a společenské funkce, představit jeho místo v současném folkloru a popsat dichotomii mezi běžným a černým humorem. Činí tak představením různých teorií ... -
Humor a satira v Humoristických listech od roku 1858 do vzniku Československé republiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMacháčková, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 5. 9. 2024V bakalářské práci "Humor a satira v Humoristických listech od roku 1858 do vzniku Československé republiky" se v teoretické části zabývám vznikem, charakteristikou a dějinami karikatury, která se stala předpokladem pro ... -
Humor as a Mirror of Political Reality: Anti-Communist humor in the Soviet Union and Czechoslovakia in comparative perspective
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZadoyan, Arevik (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Datum obhajoby: 15. 9. 2020Humor as a Mirror of Political Reality: Anti-Communist humor in the Soviet Union and Czechoslovakia in comparative perspective Author: Arevik Zadoyan Supervisor: Janusz Salamon, Ph.D. Academic Year: 2019/2020 Abstract Humor ...