Taxi system front-end
Front-end k systému správy taxi služeb
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/101213/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101213Identifiers
Study Information System: 197776
Collections
- Kvalifikační práce [11266]
Author
Advisor
Referee
Kofroň, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
6. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
taxi systém, front-end, webová aplikace, Angular, PWAKeywords (English)
taxi system, front-end, web application, Angular, PWAV této práci implementujeme front-end taxi systému. Vycházíme z našich vědomostí o fungování místní taxi společnosti a plánujeme systém v budouc- nosti použít na řízení objednávek a zaměstnanců. Tvoří ho webová aplikace pro dispečery a řidiče a PWA pro zákazníky. Vyvinuli jsme ho pomocí nejnovějších technologií - Angular 6. Zaměřili jsme se na znovupoužitelnost kódu a oddělení logiky v servisách od designu v komponentách. V porovnání s jinými aplikacemi jsme značně snížili potřebu psaného textu od řidičů, čímž jsme zvýšili bezpečnost zákazníků. Jelikož mapy jsou důležitou částí našich aplikací, udělali jsme je pohodlné na použití. Celkově tento systém automatizuje proces objednávek a snižuje požadavky na dispečery. 1
In this thesis we implement front-end of a taxi system. It is based on our knowledge of how a local taxi company operates and is intended to be used by them to manage orders and staff. It is composed of web applications for dispatch- ing and drivers, and a PWA for customers. We developed it using the newest technologies - Angular 6. Focus was centered on separating logic in services from design in components and reusability of code. We greatly eliminated the need for typed input from driver compared to other applications therefore increasing customer's safety. Since maps are a big part of all our applications we made them comfortable to use. Overall this system automates ordering process and lowers demands on dispatchers. 1