Motivace k učitelské profesi
Motivation in Teaching Profession
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102790Identifiers
Study Information System: 187901
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Váňová, Miroslava
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Teaching of Religion, Ethics and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Učitel, učitelská profese, motivace k učitelské profesi, demotivace k učitelské profesi, důvody zůstat v učitelské profesi, důvody odejít z učitelské profeseKeywords (English)
Teacher, teaching profession, motivation in teaching profession, demotivation in teaching profession, the reasons to stay in teaching profession, the reasons to leave the teaching professionTato práce se zabývá motivací k učitelské profesi. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část shrnuje problematiku učitelské profese a motivace k ní. Cílem empirické části je výzkumná analýza zaměřená na pohled respondentů na tuto problematiku, jejich zkušenosti a názory. Výsledky ukázaly, že podle slov respondentů je v jejich profesi mnoho neuspokojivých systémových faktorů, které nejsou dlouhodobě řešeny, zatímco o pozitivních mluví respondenti spontánně jen sporadicky. Je pro ně pochopitelné, že někteří učitelé z profese odešli.
1 Abstract This diploma thesis deals with motivation in teaching profession. It is devided into two parts. The teoratical part summarizes issues and motivation of teaching profession. The aim of the empirical part is research analysis focused on the view of the respondents' issues, their experiences and opinions. The results show that due to the respondents there are a lot of unsatisfactory factors, which are not long-term resolvable while these respondents speak about positive factors just sporadically. It is understood for them that some teachers were left the teaching profession.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Motivace k učitelské profesi
Defence status: DEFENDEDKřížová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Date of defense: 18. 9. 2012Diplomová práce "Motivace k učitelské profesi" se zabývala základní problematikou motivace k učitelské profesi. V teoretické části jsme se zaměřili na obecnou charakteristiku pojmů, které se váží k učitelské profesi, zejména ... -
Vnímání učitelské profese žáky středních škol
Defence status: DEFENDEDSvobodová, Aneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 16. 9. 2016 -
Profesní identita a motivace mužů-učitelů v kontextu feminizace učitelské profese
Defence status: DEFENDEDProcházková, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Date of defense: 15. 6. 2020This bachelor thesis focuses on professional identity and motivation of male teachers in the context of feminization of the teaching profession, specifically in the sector of pre-primary education. The main aim of the ...