Vzdělávání pro udržitelný cestovní ruch
Education for sustainable tourism
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/10488Identifikátory
SIS: 27989
Kolekce
- Kvalifikační práce [23776]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hálek, Vítězslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
28. 6. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem práce, jež staví na pojmech jako je udržitelný rozvoj, environmentální vzdělávání, vzdělávání k udržitelnosti a udržitelný cestovní ruch, je navrhnout kurikulum vzdělávání pro udržitelný cestovní ruch a zodpovědět na otázku, proč v této oblasti vzdělávat a s jakými výsledky. Práce charakterizuje hlavní zainteresované skupiny v čele se samotnými turisty jako hlavní cílovou skupinou pro vzdělávání, kterou třídí do marketingových segmentů. Pro tvorbu kurikula tato práce navrhuje metody, systém, strukturu a nástroje vzdělávání pro udržitelný cestovní ruch. V neposlední řadě analyzuje finanční zdroje pro krytí takto pojatého vzdělávání. Každá kapitola je ukončena přehledným sumářem, závěr pak přináší souhrn doporučení, především ten, že vzdělávání pro udržitelný cestovní ruch není možné oddělovat od vzdělávání pro udržitelný rozvoj.
The aim of the work, which builds on the terms like sustainable development, environmental education, education for sustainability and sustainable tourism, is to propose a curriculum of education for sustainable tourism and answer a question, why to educate in this area at all and what results such a education should bring. The work provides characters of the main stakeholders, at the head of the tourists themselves as the main target group identified for the education purposes. The tourists are selected into marketing segments. The work proposes methods, system, structure and tools for the curriculum of education for sustainable tourism. And last but not least the work analyses the funds for covering such education system. Each chapter is finished with the survey summery and the conclusion is about a series of recommendations, especially the one, that education for sustainable tourism can not be separated from the education for sustainable development.