Vzdělávání pro udržitelný cestovní ruch
Education for sustainable tourism
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/10488/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/10488Identifiers
Study Information System: 27989
Collections
- Kvalifikační práce [23778]
Author
Advisor
Referee
Hálek, Vítězslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
28. 6. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem práce, jež staví na pojmech jako je udržitelný rozvoj, environmentální vzdělávání, vzdělávání k udržitelnosti a udržitelný cestovní ruch, je navrhnout kurikulum vzdělávání pro udržitelný cestovní ruch a zodpovědět na otázku, proč v této oblasti vzdělávat a s jakými výsledky. Práce charakterizuje hlavní zainteresované skupiny v čele se samotnými turisty jako hlavní cílovou skupinou pro vzdělávání, kterou třídí do marketingových segmentů. Pro tvorbu kurikula tato práce navrhuje metody, systém, strukturu a nástroje vzdělávání pro udržitelný cestovní ruch. V neposlední řadě analyzuje finanční zdroje pro krytí takto pojatého vzdělávání. Každá kapitola je ukončena přehledným sumářem, závěr pak přináší souhrn doporučení, především ten, že vzdělávání pro udržitelný cestovní ruch není možné oddělovat od vzdělávání pro udržitelný rozvoj.
The aim of the work, which builds on the terms like sustainable development, environmental education, education for sustainability and sustainable tourism, is to propose a curriculum of education for sustainable tourism and answer a question, why to educate in this area at all and what results such a education should bring. The work provides characters of the main stakeholders, at the head of the tourists themselves as the main target group identified for the education purposes. The tourists are selected into marketing segments. The work proposes methods, system, structure and tools for the curriculum of education for sustainable tourism. And last but not least the work analyses the funds for covering such education system. Each chapter is finished with the survey summery and the conclusion is about a series of recommendations, especially the one, that education for sustainable tourism can not be separated from the education for sustainable development.