Vliv školské legislativy z roku 2016 na chod ZŠ Práčská
Influence school legislation from 2016 to process Primary School Práčská
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107920Identifikátory
SIS: 184253
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ortová, Marie
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
27. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Jednodruhové třídy, legislativa, lehké mentální postižení, podpůrná opatření, přípravná třída, spádová škola, speciálně vzdělávací potřeby, školní poradenské zařízení, ZŠ hlavního prouduKlíčová slova (anglicky)
onetype classes, legislation, light mental retardation, support proceeding, preparátory class, originally school, special education needs, scholastic advisory institutions, primary school of basic streamBakalářská práce se zabývá problematikou současného školství. Rozebírá novou školskou legislativu a její vliv na chod základních škol, zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona. Seznamuje s historií a vývojem speciálního školství. Upozorňuje na důležitou úlohu školních poradenských institucí, které mají zásadní význam pro stanovení podpůrných opatření a zařazování žáků do vzdělávacích institucí. Popisuje nejčastější diagnózy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a nejdůležitější body současné školské legislativy. Praktická část představuje ZŠ Práčská, na které byl proveden průzkum. Byla použita metoda analýzy dokumentů, pro kterou byla použita technika dlouhodobého záznamu, a kvalitativní výzkum s technikou polostrukturovaného rozhovoru. Závěrečná část práce je věnována hodnocení vlivu novely školského zákona a jejího dopadu na ZŠ Práčská.
This bachelor work deals with problematics of Czech modern education. It describes a new scholastic legislation and its influence on the operation of a primary school, established along §16 par. 9 Education Act. This work acquaints with history and development of special education. It work highlights an important role of school advisory institutions, which have a fundamental importance for assessment of support measures and placing pupils to educational institutions. The bachelor work describes the most common diagnoses of pupils with special educational needs and the most important points of the current scholastic legislation. The practical part of the bachelor work introduces the primary school Práčská, on which the research was made. I used a method of document analysis, for which was used a technique of long-term report, and a method of qualitative research with a technique of semi-structured interview. The final part of this work is dedicated to evaluation of the new scholastic legislation's influence and its impact on the primary school Práčská.