Utváření obrazu žen ve firemních časopisech
Making the image of women in company magazines
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108127Identifiers
Study Information System: 207647
Collections
- Kvalifikační práce [18159]
Author
Advisor
Referee
Köpplová, Barbara
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
24. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Firma, společnost, organizace, korporace, média, komunikace, firemní komunikace, interní komunikace, taktika interní komunikace, strategie interní komunikace, gender, rovné příležitosti, rovné zastoupení, byznys, kariéra, diverzitaKeywords (English)
Company, organization, corporation, media, communication, corporate communication, internal communication, tactics of internal communication, strategy of internal communication, gender, equal opportunities, equal representation, business, career, diversityInterní komunikace je zásadní pro každou firmu. Ne vždy je však na ní tak nazíráno. Je přenašečem informací a firemních hodnot. Vychází z firemní kultury a zároveň ji ovlivňuje. Dále má vliv na atmosféru a výkonnost firmy, na angažovanost a celkovou spokojenost zaměstnanců. Souvisí tedy i s mírou jejich fluktuace. Pro fungování firmy je podle mnoha výzkumů podobně důležitá také diverzita, tedy zastoupení lidí různého pohlaví, původu, věku či vyznání. Tato různorodost vede k různorodosti přístupů a pohledů. Tím dochází například k efektivnějšímu řešení problémů nebo k lepšímu fungování týmů. Firmy by proto měly usilovat o rovnost mužů a žen v jejich pracovním prostředí a věnovat se podpůrným iniciativám, kde pomohou ženám k překlenování překážek na pracovním trhu. Česko je v rámci Evropské unie jednou z nejhůře hodnocených zemí co se týče rovnosti mužů a žen na pracovním trhu. Tato diplomová práce se věnuje propojení interní komunikace a témat týkajících se podpory žen v pracovním i osobním životě. Cílem této diplomové práce je prostřednictvím kvalitativního výzkumu dojít k tomu, jakým způsobem vybrané tuzemské firmy pracují s těmito tématy v interní komunikaci.
Internal communication is essential for every company. However it is not always perceived as such. Internal communication is a conveyor of information and company's values. It is based on corporate culture and it also influences in. It affects atmosphere and performance of the company, engagement and overall happiness of employees. It is also related to the rate of their fluctuation. Diversity, which is the key to the diversity of approaches and perspectives, is also comparatively important to the functioning of the company. Diversity brings more effective problem solving or team functioning. In this respect, companies should strive for gender equality in their working environment and take supportive initiatives to help women overcome barriers in the labor market. The Czech Republic is one of the worst-ranked countries in the European Union in terms of gender equality in the labor market. This diploma thesis deals with the interconnection of internal communication and topics related to promoting women in work and personal life. The aim of this thesis is to use qualitative research to find out how selected domestic companies work with these topics in internal communication.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Facing new challenges of digitalization in internal communications
Defence status: DEFENDEDIltis, Martin Erik (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Date of defense: 23. 1. 2017(abstrakt) Jak komunikují komerční organizace směrem k zaměstnancům v době digitalizace? A daří se jim naplňovat specifické potřeby svých zaměstnanců? Tato práce se pokouší zmapovat interní komunikaci jakožto komplexní ... -
Komunikační dovednosti ředitele školy - efektivní komunikace
Defence status: DEFENDEDKuchyňková, Eva (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Date of defense: 31. 5. 2011 -
Strategická komunikace veřejných politik na příkladu Milostivého léta
Defence status: DEFENDEDMarek, Michal (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 13. 9. 2023Public policy communication is a discipline that has not yet been explored much, and this thesis has chosen to examine it through the example of the government's Milostivé léto debt relief. This was a response to the ...