Vliv masmédií na výchovu dětí
Influence of massmedia to upbringing of children
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111392Identifiers
Study Information System: 202828
Collections
- Kvalifikační práce [1555]
Author
Advisor
Referee
Pařízek, Michal
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
26. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
masmédia, výchova, rodina, děti, internet, sociální sítě, fake newsKeywords (English)
mass media, upbringing, family, children, internet, social networks, fake newsTato bakalářská práce se zabývá masmédii a jejich vlivem na výchovu dětí. Teoretická část této práce je zaměřena na problematiku masmédií, výchovy a vlivu masmédií na výchovu. Jsou zde popsány druhy a funkce masmédií, jejich vliv na společnost, dále jednotlivé výchovné kategorie a specifika výchovy v 21. století. Práce se blíže zaměřuje na popis vlivu jednotlivých digitálních masmédií na výchovu, také na vliv masmédií na osobnost dítěte a v poslední řadě na podporu dětí ve správném využívání masmédií. V praktické části je popsáno a vyhodnoceno dotazníkové šetření, které se zaměřovalo na zjištění vlivu masmédií v konkrétních případech a jejich porovnání.
This thesis is about mass media and their influence on upbringing. Theoretical part of thesis is focused on problems of mass media and upbringing and influence of mass media on upbringing. There are describe types and functions of mass media, their influence on the society, furthermore individually upbringing categories and specifics of 21st century. Thesis is closer focused on description of influence on individually digital mass media for upbringing, also on personality of child, and child support for right using mass media at last. In practical are descriptions and results of research through questionnaire which was focused on survey influence mass media in particular cases and their comparison.