Výuka španělštiny při specifických poruchách učení
Teaching of Spanish language to students with specific learning disabilities
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/12055/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12055Identifikátory
SIS: 51248
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Špaček, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Španělština
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
23. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Setká-li se učitel španělštiny při své práci se žáky trpícími specifickými prouchami učení, je třeba, aby byl informován o potížích, které tito žáci mohou při osvojování jazyka mít. Tyto žáky charakterizuje především deficit ve zrakovém a sluchovém vnímání. Potřebují individuální přístup pedagoga. Mezi specifické poruchy učení, jež žákům znesnadňují osvojování cizího jazyka, se řadí především dyslexie, dysgrafie a dysortografie. U žáků se specifickými poruchami učení se často objevují též určité psychické problémy a problémy v chování. Co se týče inteligence těchto žáků, je průměrně či nadprůměrně vysoká. Při hodinách španělštiny se potíže žáků se specifickými poruchami učení projevují v různých oblastech jazyka. Nejobtížnější jsou pro ně jevy, které jsou odlišné od mateřského jazyka. Těmto žákům ale často činí problémy i jevy poměrně jednoduché. Největší potíže způsobuje žákům s poruchami učení rychlost španělštiny. Ta jim znesnadní obzvláště porozumění, kvůli deficitu fonematického sluchu žáci obtížně rozpoznávají například hranice jednotlivých slov. Pro žáky se specifickými poruchami učení existují různé kompenzační pomůcky. Jednou z nich je multisenzoriální počítačový program Jazyky bez bariér. Tento program umožňuje uživatelům vnímat jazyk v jeho psané i zvukové podobě, pro podporu zrakové percepce je...
When teacher of spanish language meets in his professional life some students with problem called specific learning disabilities, it`s important for him to be informed about their difficulties with learning foreign language. For these students is characteristic the deficit in their visual and auditive perception. They need tailor-made approach of the teacher. Among the specific learning disabilities, which complicates learning of foreign language, are counted foremost dyslexia, dysgraphia and dysorthographia. These students often have also certain psychical problems and problems with behaviour. The intelligence of these students is equal or higher than average. While learning spanish, difficulties of sutdents with specific learning diabilities are manifesting in various fields of language. The most difficult things are these, which are different from the mother language. However these students have also problems with relatively easz things. The greatest difficulties is caused by the velocity of spanish. Because of it the students have problems with uderstanding, because of the deficit of the fonematic hearing they hardly recognize for example boundaries of words. There are various compensatory aids for sutdents with specific learning disabilities. The multisensorial computer program Jazyky bez bariér...