Specifické činnosti učitele chemie a jeho žáků na téma fenomenologické typy reakcí
Fenomenological types of reactions - specific activities of a chemistry teacher and his pupils
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12086Identifiers
Study Information System: 52771
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Hally, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Mathematics
Department
Information is unavailable
Date of defense
30. 1. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Moje diplomová práce se zabývá fenomenologickými typy reakcí. Tato typologie reakcí je vhodná i pro úplné chemické začátečníky a nevyžaduje téměř žádné vědomosti o chemii. Lze ji, jak vyplývá z mé diplomové práce, experimentálně snadno doložit či verifikovat a interpretovat pomocí jednoduchých modelů, her a symbolů. Moje diplomová práce by měla zároveň sloužit jako návod mladým učitelům, jak v běžné hodině chemie provést pokus, který se vztahuje probírané látce. Vybrala jsem pokusy, které většinou nejsou časově náročné a lze je provést jako motivaci při hodině chemie. V souvislosti s reformou školství a se vznikem školních vzdělávacích programů si myslím, že by se hodiny chemie měly změnit z nezáživné teorie vykládané jen učitelem na pracovní hodinu složenou z teorie, kterou sdělí učitel, a z praktického předvedení pokusu. Ten může provést buď učitel nebo dohlížet na žáky, jak ho pod jeho vedením provedou. A také by neměly chybět praktické aplikace informací, které se žáci dozvěděli. Při absolvování praxe na Základní škole v Kladně jsem si mohla některé pokusy vyzkoušet a vím, že největší "úspěch" mají v hodinách chemie právě živě provedené pokusy. V současné době již na základní škole jako učitelka chemie působím a "své" pokusy žákům předvádím. Vždy je zasadím do daného kontextu výkladu a následně se...
Moje diplomová práce se zabývá fenomenologickými typy reakcí. Tato typologie reakcí je vhodná i pro úplné chemické začátečníky a nevyžaduje téměř žádné vědomosti o chemii. Lze ji, jak vyplývá z mé diplomové práce, experimentálně snadno doložit či verifikovat a interpretovat pomocí jednoduchých modelů, her a symbolů. Moje diplomová práce by měla zároveň sloužit jako návod mladým učitelům, jak v běžné hodině chemie provést pokus, který se vztahuje probírané látce. Vybrala jsem pokusy, které většinou nejsou časově náročné a lze je provést jako motivaci při hodině chemie. V souvislosti s reformou školství a se vznikem školních vzdělávacích programů si myslím, že by se hodiny chemie měly změnit z nezáživné teorie vykládané jen učitelem na pracovní hodinu složenou z teorie, kterou sdělí učitel, a z praktického předvedení pokusu. Ten může provést buď učitel nebo dohlížet na žáky, jak ho pod jeho vedením provedou. A také by neměly chybět praktické aplikace informací, které se žáci dozvěděli. Při absolvování praxe na Základní škole v Kladně jsem si mohla některé pokusy vyzkoušet a vím, že největší "úspěch" mají v hodinách chemie právě živě provedené pokusy. V současné době již na základní škole jako učitelka chemie působím a "své" pokusy žákům předvádím. Vždy je zasadím do daného kontextu výkladu a následně se...