Reality schow jako forma komunikace
Reality show as the form of communication
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12089Identifiers
Study Information System: 53148
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Holanová, Radka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 1. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Ve své diplomové práci se zabývám fenoménem reality show z hlediska komunikačního. Zaměřuji se zejména na tři hlavní oblasti: sociolingvistiku, pragmatiku a manipulaci. V úvodních dvou kapitolách charakterizuji reality show jako typ pořadu - vymezuji jeho hlavní znaky, původ, důvody jeho popularity. V následujících kapitolách se věnuji výše zmíněným oblastem, a to na příkladu RS VyVolení 2, kterou odvysílala Prima TV v roce 2006. V kapitole RS z hlediska sociolingvistiky se zabývám jednak diváky těchto pořadů, jednak jejich účastníky. V kapitole týkající se pragmatických aspektů komunikace v RS ukazuji, že v RS VyVolení 2 můžeme nalézt různé typy verbální i neverbální komunikace, a dále analyzuji několik dialogů vedených účastníky této soutěže. V závěrečné kapitole se věnuji manipulativní komunikaci, která je ve VyVolených 2 trojí: mezi televizí a diváky, mezi štábem a soutěžícími a mezi soutěžícími navzájem. V závěru shrnuji hlavní poznatky ze své práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
In my diploma thesis, I examined reality show from various points of view. /\s an example, I chose reality show called VyVoleni 2, which had been broadcasted by Prima TV in 2006. After processing of the topic, I have drawn following conclusions. In the first chapter of my thesis, I specified the main features of reality show: Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)