Jazyková příprava dítěte na vstup do školy a rozvoj jazykových schopností během prvních let školní docházky
Language preparation of the child for school attendance and language skills development in the first years of school attendance
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12380Identifiers
Study Information System: 52959
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Janovec, Ladislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 1. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato práce je zaměřena na rozvoj jazykových dovedností u žáků prvních až třetích ročníků základních škol a týká se zejména mluvnické části jazykového vyučování. Skládá se ze tří částí, přičemž v první, teoretické části uvádím rozvoj řečových schopností u dětí v předškolním a raném školním věku. Popsala jsem zde také požadavky základních vzdělávacích programů včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy na obsah jazykového vyučování. V druhé, praktické části jsem se zaměřila na zjištění, které stěžejní body mluvnické části jazykové výchovy činí žákům největší potíže, a ve třetí části jsem pro tyto problémové oblasti vypracovala soubor her a cvičení, které žákům umožňují tyto oblasti zopakovat a procvičit. Mohou být použity jak ve škole během vyučování, tak v domácím prostředí a některé z nich mohou žáci využít pro zábavu o samotě i v kolektivu.
Tato práce je zaměřena na rozvoj jazykových dovedností u žáků prvních až třetích ročníků základních škol a týká se zejména mluvnické části jazykového vyučování. Skládá se ze tří částí, přičemž v první, teoretické části uvádím rozvoj řečových schopností u dětí v předškolním a raném školním věku. Popsala jsem zde také požadavky základních vzdělávacích programů včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy na obsah jazykového vyučování. V druhé, praktické části jsem se zaměřila na zjištění, které stěžejní body mluvnické části jazykové výchovy činí žákům největší potíže, a ve třetí části jsem pro tyto problémové oblasti vypracovala soubor her a cvičení, které žákům umožňují tyto oblasti zopakovat a procvičit. Mohou být použity jak ve škole během vyučování, tak v domácím prostředí a některé z nich mohou žáci využít pro zábavu o samotě i v kolektivu.