Strategie řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách
Strategic Human Resource Management in nursery and primary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124165Identifikátory
SIS: 219016
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
8. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
mateřské školy, personální činnosti, řízení lidských zdrojů, strategické řízení, základní školy mateřské školy, personální činnosti, řízení lidských zdrojů, strategické řízení, základní školy mateřské školy, personální činnosti, řízení lidských zdrojů, strategické řízení, základní školy mateřské školy, personální činnosti, řízení lidských zdrojů, strategické řízení, základní školyKlíčová slova (anglicky)
human resources management, kindergartens, management strategic, personnel activities, primary schoolsDiplomová práce nesoucí název Strategie řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách má hlavní cíl komparaci rozdílů ve strategickém řízení lidských zdrojů mateřských a základních škol. Práce vymezuje řízení lidských zdrojů jako moderní formu personální práce, zdůrazňuje význam strategického řízení a analyzuje standardní formy a metody řízení lidských zdrojů. Zabývá se strategickým řízením lidských zdrojů ve školství a v této souvislosti ukazuje specifika řízením lidských zdrojů v rámci mateřských a základních škol. Dále definuje řízení lidských zdrojů ve školství, jaké jsou předpoklady pro úspěšné řízení a vytvoření strategie. Pro empirický výzkum byly vybrány dvě výzkumné metody: dotazování a polostrukturované rozhovory. Metoda dotazníku byla doplněna o metodu polostrukturovaného rozhovoru z důvodu zpřesňujících a podrobnějších informacích k dané problematice strategického řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách. Praktickým cílem je získat přehled o strategickém řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách a eventuální využití získaných informací v rámci strategického řízení lidských zdrojů pro zefektivnění práce v oblasti řízení lidských zdrojů. Výzkum potvrdil, že neexistují významné rozdíly v náročnosti řízení lidských zdrojů v rámci mateřských a...
The diploma thesis entitled The Strategy of Human Resource Management in Kindergartens and Primary Schools has the main goal of comparing the differences in the strategic management of human resources in kindergartens and primary schools. The thesis defines human resources management as a modern form of personnel work, emphasizes the importance of strategic management and analyzes standard forms and methods of human resources management. It deals with the strategic management of human resources in education and in this context shows the specifics of human resource management in kindergartens and primary schools. It also defines human resource management in education, what are the prerequisites for successful management and strategy development. Two research methods were selected for empirical research: questioning and semi-structured interviews. The method of the questionnaire was supplemented by the method of a semi-structured interview due to more precise and detailed information on the issue of strategic human resources management in kindergartens and primary schools. The practical goal is to get an overview of the strategic management of human resources in kindergartens and primary schools and the possible use of the information obtained in the strategic management of human resources to...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Význam efektivního řízení lidských zdrojů pro kvalitu školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODandová, Zlatuše (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)Datum obhajoby: 24. 1. 2007 -
Řízení lidských zdrojů v podmínkách veřejných a soukromých středních škol
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKrommerová, Hana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 8. 9. 2020Teoreticko empirická práce se zaměřuje na řízení lidských zdrojů s cílem zachytit a analyzovat u vybraného vzorku ředitelů veřejných a soukromých středních škol informace o specificích řízení lidských zdrojů ve vzdělávacích ... -
Strategie řízení lidských zdrojů a vzdělávání z krajského měřítka
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSadílková, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2008)Datum obhajoby: 24. 4. 2008Předložená rigorózní práce Je zaměřena na problematiku strategie a rozvoje lidských zdrojů z pohledu vyššího územního celku, tj. kraje. Vychází z teoretických konceptů rozvoje lidských zdrojů, které jsou v odborné literatuře ...