Marketing a vliv reklamy na pacienta
Marketing and advertisement's impact on the patient
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/124277/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124277Identifiers
Study Information System: 223675
Collections
- Kvalifikační práce [3196]
Author
Advisor
Referee
Koťová, Magdalena
Faculty / Institute
Third Faculty of Medicine
Discipline
Dental hygienist
Department
Department of Stomatology 3FM CU and UHKV
Date of defense
11. 1. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato bakalářská práce je zaměřena na marketing z pohledu dentální hygieny. Orientuje se ze široka na samotný pojem marketingu a způsoby, jak se marketing snaží ovlivnit klienta a přesvědčit ho, že právě tento produkt či služba je přesně to, co klient potřebuje. Práce se snaží shrnout i psychologické procesy, s kterými marketing pracuje, a zaobírá se centry v lidském mozku, které jsou při těchto procesech ovlivňovány. Dalším tématem je samotný marketing v ordinaci dentální hygienistky či zubního lékaře - především komunikace s pacientem, která je v rámci práce zdravotníka klíčová. Jako posledním, ale neméně důležitým bodem práce je užívání sociálních sítí jako reklamního média. Cílem bakalářské práce je zjištění, který z motivu používaný v reklamních spotech má na pacienty největší vliv. Dále se zabývá mírou vlivu odborníků na pacienty. S reklamou se dnes můžeme setkat na každém rohu, a proto se práce snaží zjistit, kde se společnost dnes s reklamou setkává nejčastěji. Na základě vyhodnocení výzkumu bylo zjištěno, že reklama negativně laděná (odstrašující) má na respondenty nepatrně větší vliv než reklama pozitivně laděná. Konzultace s odborníkem je pro pacienty důležitá a rady odborníků si berou k srdci. Sociální sítě na dnešním marketingovém trhu hrají hlavní roli, a proto nejvíce respondentů se s reklamou...
This bachelor thesis is focused on marketing in terms of dental hygiene. It focuses broadly on the very concept of marketing and the ways marketing seeks to influence a client and convince him that this product or service is exactly what the client needs. The thesis also tries to summarize the psychological processes that marketing works with and deals with centers in the human brain that are influenced in these processes. Another topic is marketing itself in the office of a dental hygienist or dentist - especially communication with the patient, which is a key part of the work of a healthcare professional. As the last but not less important point of work is the possibility of spreading work, marketing, through social networks and how today's society is set up for this kind of influence. The aim of this thesis is to find out which of the motives used in advertising spots has the greatest influence on patients. It also deals with the question of the influence of experts on patients and to what extent the opinion of the expert has an influence on patients. Today, advertising can be found on every corner, and therefore the work tries to find out where the company meets advertising most often today. Based on the evaluation of the research it was found that the negative negative (dissuasive) advertising has a...