Vybrané aktivizační metody práce s textem v multikulturní výchově
Selected activating methods of incorporating text in multicultural education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124283Identifiers
Study Information System: 232341
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Syřiště, Ivo
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 1. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
multikulturní výchova, kompetence, metoda, čtení, text multikulturní výchova, kompetence, metoda, čtení, text multikulturní výchova, kompetence, metoda, čtení, text multikulturní výchova,kompetence, metoda, čtení, textKeywords (English)
multicultural education, competence, method, reading, textTato práce se zabývá aktivizačními metodami v multikulturní výchově. Pozornost je zaměřena zejména na práci s textem. Teoretická část se proto věnuje multikulturní výchově, čtení, textu a základním pojmům, které se k nim vztahují. Stěžejní část tvoří výčet a popis metod, jež mohou sloužit k aktivizaci žáků. Cílem praktické části je zjistit, jaké metody při multikulturní výchově používají učitelé na vybraných základních a středních školách v České republice. Dalším záměrem je zmapovat, zda a jak při ní pracují s textem a jaká je její provázanost s výukou cizích jazyků. Pro potřeby práce byl zvolen kvantitativní výzkum. Metodou sběru dat byl dotazník. Praktickým výstupem je série pracovních listů, která je založená na práci s textem a může posloužit jako inspirace pro ostatní učitele. KLÍČOVÁ SLOVA multikulturní výchova, kompetence, metoda, čtení, text
The thesis is concerned with activating methods in multicultural education. The focus is mainly on incorporating text. The theoretical part, therefore, deals with multicultural education, reading, text and basic concepts that relate to these. Furthermore, the crucial part is enumeration and description of methods that can be implemented to activate students. The aim of the practical part is to investigate what methods are used in multicultural education by teachers at primary and secondary schools in the Czech Republic. Another objective is to map whether and how they work with texts. For the purposes of the work, quantitative research and a questionnaire as methods of data collection were selected. The practical output is a series of worksheets based on incorporating text that can serve as inspiration for other teachers. KEY WORDS: multicultural education, competence, method, reading, text
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami
Defence status: DEFENDEDAndertová, Barbora (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Date of defense: 11. 1. 2011První část diplomové práce nazvaná " Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami" pojednává o některých termínech, týkajících se této problematiky. Dále se věnuje současné multikulturní situaci v České ... -
Tolerance v multikulturní společnosti
Defence status: DEFENDEDHájková, Ivana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 15. 1. 2018Práce má za cíl prozkoumat míru tolerance žáků vybraných středních škol v různých regionech k etnickým komunitám, se kterými se setkávají, vzhledem k faktorům, které ovlivňují a formují jejich postoje. V teoretické části ... -
Udržitelnost projektů multikulturní výchovy nabízených organizacemi občanského sektoru a jejich kategorizace z hlediska úrovně udržitelnosti
Defence status: DEFENDEDBigmore, Lenka (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2011)Date of defense: 20. 10. 2011Tato práce se soustřeďuje na projekty multikulturní výchovy, které jsou nabízeny organizacemi občanského sektoru, a sleduje jejich udržitelnost. V teoretické části shromažďuje teoretické poznatky týkající se vývoje a ...