Vyjádření množství bez použití přirozených čísel
Expressing amount without using natural numbers
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12482Identifiers
Study Information System: 52536
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Pěchoučková, Šárka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 1. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato práce je zaměřena na pozorování heterogenní skupiny předškolních dětí v nej různějších předem vybraných situacích. Cílem pozorování je evidovat všechny formy vyjádření množství a počtu během spontánních hrových aktivit dětí, do nichž nebylo zasahováno dospělým. Práce přináší typologii (charakteristiku) vyjádření množství v této věkové skupině.
This diploma thesis is focused on observing heterogeneous group of pre-school children in different situations, which were chosen before. The aim of this observation is to note all forms of expressing quantity and figure during spontaneious activities which weren't interrupted by adults. My thesis brings typology (characteristic) of expressing quantity in this age group.