Problematika uvádění učitelů do praxe
Problem of Introducing Teachers to Work
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12503Identifiers
Study Information System: 21935
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Svoboda, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
30. 1. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Závěrečná bakalářská práce má vést k nalezení postupů, které souvisejí s uváděním začínajících učitelů do praxe. Měla by napomoci managementu školy ke kvalitnějšímu vedení a výběru uvádějícího pedagoga, na jehož schopnostech velkou měrou závisí i celý proces úspěšného začlenění nového kolegy do prostředí školy a postupného osvojení si potřebných kompetencí.
The final bachelor work is supposed to conduce to identify processes related to introduction of beginning teachers to work. It should help the management of the school to improve leadership and choice of the right initiatory pedagogue, whose skills are essential for integration of a new colleague in to the school environment and acquirement of necessary competence.