Možnosti Fair Trade: prosazování lidských práv a etických principů
Possibilities of Fair Trade: the Boost of Human Rights and Ethical Principles
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12676Identifikátory
SIS: 36121
Kolekce
- Kvalifikační práce [1561]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Heřmánková, Zdeňka
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
11. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce pojednává o Fair trade z hlediska lidských práv a etiky. Její první část představuje Fair trade se zaměřením na jeho principy a cíle, dále problematiku a realitu obchodu v rozvojových zemích se zaměřením na pracovní podmínky. Ve druhé části věnované lidským právům jsou uvedeny dokumenty nebo jejich články, které se věnují pracovním podmínkám, a jsou uvedeny v souvislosti s Fair trade principy. Je zde také poukázáno na problematiku dětské práce. Třetí část se věnuje Fair trade a jeho principům z hlediska etiky. Je zde představen pojem svědomí a odpovědnosti v globálním měřítku, ale i z pohledu jednotlivce. Tato část navazuje na poslední, kde je popsán vlastní výzkum postojů studentů k Fair trade. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The bachelor thesis deals with Fair Trade from human rights and ethics point of view. The first part introduces Fair Trade with focus on its principles and aims, further on it introduces the problematics and the circumstances of trade in developing countries with focus on working conditions. The second part of this thesis is devoted to human rights. It includes documents or their selected parts dealing with working conditions; they are contextualized with Fair Trades principles. The child labour is also referred here. The third part focuses on Fair Trade and its principles from ethics point of view. It introduces the idea of rightness, conscience and responsibility in global measures and from individual point of view as well. In the last part the author describes her own research dealing with students' attitudes towards Fair Trade. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)