Prostředí pro vývoj a testování botů, umělá inteligence se schopností učení
Software robot development and testing environment with AI adaptability features
Prostředí pro vývoj a testování botů, umělá inteligence se schopností učení
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/13009/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13009Identifiers
Study Information System: 45528
Collections
- Kvalifikační práce [11264]
Author
Advisor
Referee
Hruška, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Institute of Formal and Applied Linguistics
Date of defense
10. 9. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Slovak
Grade
Excellent
V predložené práci se zabývam návrhem a implementací herního prostredí pro pocítacem rízené hráce ve 2D prostoru. Další cástí práce je návrh a implementace hráce ve vytvoreném prostredí. Pri návrhu chování hráce se používa algoritmus A*, stejný algoritmus je použit také pro rízení pohybu hráce po mape. K vylepšení heuristické funkce algoritmu A* je použita technika genetických algoritmu. Projekt je implementován na platforme Java SE 5.
In the presented work I devote to design and implementation of game enviroment for computer driven players in 2D space. Next I present design and implementation of player to the designed enviroment. In player design I have used A* algorithm for action planning. I have used A* also for movement managment. I have used genetic algorithms to enhance heuristic function of A* algorithm. Project is implemented on Java SE 5 platform.