Vzdělávání a sociální nerovnosti
Social inequalities
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/13113/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13113Identifikátory
SIS: 28280
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neusarová, Jana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
7. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
V současné době je oblast vzdělávání předmětem velikého zájmu. Vzdělání nám otevírá větší možnost společenského uplatnění a získání vyšší životní úrovně. Výše dosaženého vzdělání nám umožňuje získat zaměstnání s vyšší prestiží a vyššími výdělky, které nám umožní dosáhnout vyšší kvality života s vyšší životní úrovní. Už méně je pro mnohé z nás přijatelná myšlenka, že pouhé vzdělání dosažené během naší školní docházky svým rozsahem a obsahem v dnešní době nestačí a ti, kteří se neúčastní dalšího vzdělávání, jsou méně adaptabilní než jejich stejně staří kolegové, kteří se i nadále v průběhu svého kariérního života vzdělávají. To, jestli si každý jedinec skutečně uvědomí, jaké jsou nároky současného trhu práce a v jaké míře a jakým způsobem se sám zapojí do dalšího vzdělávání, dozajista závisí na mnoha faktorech, ty vnitřní jsou spíše subjektivní a vychází z jeho rodinného prostředí, výchovy, postojů, ale i úrovně dosaženého vzdělání. Za vnější faktory pak můžeme považovat požadavky zaměstnavatelů, organizace práce nebo např. existenci stimulů do dalšího vzdělávání. Proto jsem si za téma své bakalářské práce vybrala problém vzdělávání a sociálních nerovností. Chtěla jsem zjistit, zda je u nás skutečně možné, aby si každý člověk své vzdělání kdykoli doplnil nebo zvýšil. Také mě zajímalo, jak moc je náš...
Education is very important part of our life these days and it has been integral part of our working career in a few last years. I have been working in a field of education for many years so that is why I have been interested in possibilities of studying in our society. The aim of this work was to prove or disprove the idea of educational inequalities in our educational system. I wanted to show how schools can determinate student achievment and social mobility through the roles of transmission of knowledge and culture, socialization, and occupational preparations. I think schools cannot be expected to compensate for social inequalities in the large society, or to transform society and eliminate these inequalities, but they still have the ability to lessen the influence of race, gender, etc., they can also create opportunities for students to utilize their cognitive abilities and talents to become upwardly mobile. Unfortunately this does not happen in the Czech Republic according my point of view. The Europian Union also lay the big stress on lifelong learning, unforunately, our educational system still prohibitive people to continue on studying anytime they wanted. It seems to me that our school education system is not open for everybody and it is not equal to all of us. It will take a long time to improve it.