Jazyk pro řízení 2D her
A controlling language for 2D games
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/13219/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13219Identifiers
Study Information System: 43824
Collections
- Kvalifikační práce [11264]
Author
Advisor
Referee
Děcký, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software systems
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
18. 9. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Práce se zabývá návrhem programovacího jazyka pro řízení tahových i real-time her s logickými či simulačními prvky, implementací překladače, komponenty běhové podpory a grafického uživatelského rozhraní, které slouží jak pro vývoj her, tak pro jejich běh a ladění. Navrhovaný jazyk je určen pro popis systémů žijících a vzájemně se ovlivňujících objektů. Důraz je kladen na snadnou rozšiřitelnost, také na jednoduchost a bezpečnost. Jazyk obsahuje například vícenásobnou dědičnost, zprávy nebo speciální typ pro množiny. Primárním výstupem kompilace je zdrojový kód jazyka C++.
The thesis covers design of a programming language for controlling turn-based and real-time games with logical or simulative features; implementation of a compiler, a component for runtime support and a graphical user interface that serves both for game development and their running and debugging. The designed language is intended for describing systems with living and communicating objects. Importance is given on easy extensibility, also on simplicity and safety. The language contains for instance multiple inheritance, messages and special type for sets. Primary output of the compiler is C++ source code.