Pedagogický a sociální rozměr v tréninku moderní gymnastiky
Educational and Social Format in Training of Rhytmic Gymnastic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13945Identifikátory
SIS: 35462
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holá, Iveta
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
12. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výtečně
Cílem této bakalářské práce je ukázatpedagogický a sociální rozměr v moderní gymnastice. První část popisuje obecně moderní gymnastiku a její historií. V teoretické části práce jsou popsány momenty v tréninku, které je dobré si před samotným trénováním uvědomit a připravit se na jeho případná úskalí. Klíčovou částí této práce je následující kapitola, ve které jsou popsány pedagogické metody a didaktické principy užívané v tréninku moderní gymnastiky. Tyto metody jsou popsány i v kapitole 9. "Vlastní praxe", kde je nastíněna vlastní zkušenost s trénováním dívek, které s moderní gymnastikou teprve začínají, a gymnastek mladšího školního věku. Užití těchto principů je popsáno na konkrétním tréninku zmíněných dívek. Jeden z nejdůležitějších faktorů tréninku je samotná trenérka a její vztah ke svými svěřenkyním, čemuž je věnována následující část. Je v ní též nastíněna charakteristika ideální trenérky. Moderní gymnastika je trénována ve sportovním klubu a proto věnuji další část jeho struktuře, vztahům a specifickým vlastnostem cvičení společných skladeb. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of the thesis is to show educational and social format in training of rhythmic gymnastic. The first part describes rhythmic gymnastic in general and its historical evolution. The theoretical part also includes some ways of preparation before starting training, also pointing at possible difficulties. The most important part of this bachelor thesis is in the following chapter, where there are represented all educational methods and didactic principles used in rhythmic gymnastic training. Those methods are also described in chapter 9. "Vlastní praxe" ("My Own Experience") dealing with my home gymnastic club where I coach girls starting with this sport and girls in grammar school. These principles are showed in specific training programs of the girls by practical examples. One of the most important factors influencing the performance in gymnastics is the relationship between the gymnast and her coach, which is described in the following chapter. This chapter also suggests the characteristics of an ideal coach. Rhythmic gymnastics is trained in sport club and therefore I describe its structure, relationships and specifics of group routines. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)