An exploration of Rushdie's narrative strategy in Shame and Midnight's Children, its usage to create a social commentary on the political situation of India and Pakistan, and placing Rushdie's literature in the context of post-colonialism
Zkoumání Rushdieho vypravěčské techniky v jeho románech Hanba a Půlnoční děti, její použití k vytvoření sociálního komentáře o politické situaci v Indii a v Pákistánu, a zařazení Rusdieho literatury do post-koloniálního kontextu
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14171Identifikátory
SIS: 56566
Kolekce
- Kvalifikační práce [23776]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beran, Zdeněk
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
4. 2. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Hlavním cílem této bakalářské práce je zkoumání vypravěčské techniky Salmana Rushdieho v jeho románech Půlnoční děti (1981) a Hanba (1983). K pochopení Rushdieho literární tvorby je důležité nahlédnout do jeho života a identifikovat podněty, které tuto tvorbu ovlivnily. Také historie Indie a Pákistánu hrají v jeho dílech důležitou roli. Příběhy Půlnočních děti i Hanby se v těchto zemích odehrávají, proto se část práce právě touto historií zabývá. Nadále je Rushdieho tvorba charakterizována jako magickorealistická, postmoderní a postkoloniální, a tyto prvky jsou pomocí příkladů z Půlnočních dětí a Hanby ilustrovány.
This BA paper discusses how Salman Rushdie makes use of the narrative strategy of magical realism in his novels Midnight's Children and Shame, to create a picture of and a commentary upon the culture and politics of India and Pakistan in the 20th century, taking into consideration the use of multiple perspectives - individual, universal, historical. Rushdie's literature and narrative strategy are also discussed in light of how they are deployed to illuminate post-colonialism and its associated dilemmas.