Recepce seriálu Přátelé středoškoláky: vliv divácké slasti na užití sitcomu
The reception of the serial Friends by high school students: the effect of viewer's pleasure on the use of sit-com
rigorous thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/14267/thumbnail.png?sequence=5&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14267Identifiers
Study Information System: 58221
Collections
- Kvalifikační práce [18229]
Author
Advisor
Referee
Trampota, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
18. 2. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Pass
Tato práce si klade za cíl přispět ke studiu vnímání populární kultury analýzou určitých aspektů divácké slasti a jejímu vlivu na recepci dominantní ideologie obsažené v textu populární kultury. Práce chce nejprve shrnout relevantní teorie o tématu a poté jejich závěry konzultovat s vlatním kvalitativním výzkumem provedeným na vzorku respondentů, který vytvoří středoškolští studenti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The main aim of this paper has been to confirm (or not) my hypothesis that a viewer's pleasure can and does modify the ideology embedded in a text of popularculture, but the quality of this modification depends on recipient's context. To be able to prove this, I did a qualitative research among seven high school students of an age group between 17 and 18. I asked them questions concerning their viewer's experience of watching the American sit-cam Friends and their opinions and views on this show and on some general topics related to it. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)