Motivace odsouzených žen a mužů odborně se vzdělávat ve výkonu trestu odnětí svobody
Motivation of convicted man and women to further educate themselves during jail-time
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14280Identifikátory
SIS: 57793
Kolekce
- Kvalifikační práce [23776]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poláčková, Věra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 4. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl
Závěrem je nutné konstatovat, že hypotetické úvahy o motivaci odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody k absolvování odborného vzdělání, které jsme v této práci zkoumali, se potvrdily. Převážná část odsouzených mužů i žen před nástupem do výkonu trestu ukončila pouze základné vzdělání a někteří základní vzdělání získali ve zvláštní škole. Po důkladném psychologickopedagogickém komplexním hodnocením, které absolvuje každý vězeň při nástupu do výkonu trestu, zjišťujeme, že problém jejich neúspěchu v dosaženém vzdělání má sociálně-etický charakter. Prostředí, kde vyrůstali, a mravní hodnoty, které získali v tomto prostředí, měly zásadní negativní vliv na vývoj jejich osobnosti. Jejich hodnotová orientace má zpravidla takovou podobu, že vzdělání a jeho uplatnění ve společnosti zařazují spíše na poslední stupně v řebříčku hodnot.
By way of conclusion it must be noted that the hypothetical ideas we examined in this study regarding the motivations of convicted men and women serving prison sentences to attain a vocational education were confirmed. The majority of convicted men and women who are serving prison sentences have only basic education at the time of their sentencing, and some obtained their basic education in a school for specia1 education. From the thoroughly complex psychological and educational assessment that every prisoner undergoes at the start of their sentence we can see that their lack of achievement in education is a problem that has socio-ethical roots. The environment in which they grow up and the moral values that they acquire in that environment have a negative infl.uence on their personality development. Their value orientation is usually such that education and its use in society ran k at the bottom of their value scale.