Marketingová strategie iniciativy Posilujeme Česko
Marketing Strategy of Initiative Posilujeme Česko
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/149179Identifiers
Study Information System: 214967
Collections
- Kvalifikační práce [6748]
Author
Advisor
Referee
Košák Felcmanová, Alena
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Civil Sector Studies
Department
Programme Civil Society Studies
Date of defense
14. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Good
Diplomová práce nejprve analyzuje výchozí stav postavení a vnímání neziskového sektoru v České republice veřejností, odhaluje příčiny současné image neziskového sektoru. Následně diplomová práce analyzuje marketingové postupy, definuje základní marketingové nástroje a empiricky zkoumá přístup neziskových organizací k marketingu. Na základě těchto provedených analýz, které byly provedeny v teoretické a praktické části práci, je sestavena marketingová strategie pro iniciativu Posilujeme Česko, jejíž členy jsou neziskové organizace nejrůznějšího zaměření, typu funkcí a velikostí. Marketingová strategie je zaměřena právě na neziskové organizace iniciativy Posilujeme Česko a jejím cílem je vytvořit informační a praktický průvodce marketingem neziskových organizací, který najde své uplatnění v každodenní praxi neziskových organizací.
The diploma thesis first analyzes the initial state of the position and perception of the non-profit sector in the Czech Republic by the public, reveals the causes of the current image of the non-profit sector. Subsequently, the thesis analyzes marketing procedures, defines the basic marketing tools and empirically examines the approach of non-profit organizations to marketing. Based on these analyzes, which were performed in the theoretical and practical part of the work, a marketing strategy for the initiative Posilujeme Česko is compiled, whose members are non-profit organizations of various specializations, types of functions and sizes. The marketing strategy is focused on the non-profit organizations of the initiative Posilujeme Česko and its goal is to create an informative and practical guide to the marketing of non- profit organizations, which will find its application in the daily practice of non-profit organizations.