Marketing jako nástroj organizací občanského sektoru k prosazování veřejných zájmů
Marketing as a tool for civil society organizations to promote public interests
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/149303Identifiers
Study Information System: 204814
Collections
- Kvalifikační práce [6714]
Author
Advisor
Referee
Moree, Dana
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Civil Sector Studies
Department
Programme Civil Society Studies
Date of defense
14. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
organizovaná občanská společnost, organizace občanského sektoru, advokační organizace, marketing, sociální marketing, marketingová strategie, marketingová kampaň, legislativa, legislativní změna, reklamní agentura, mezisektorová spolupráceKeywords (English)
organized civil society, civil sector organizations, advocacy organizations, marketing, social marketing, marketing strategy, marketing campaign, legislation, legislative change, advertising agency, cross-sectoral cooperationDiplomová práce se zabývá využitím marketingových strategií jako nástrojů organizací občanského sektoru v prosazování veřejných zájmů. První část diplomové práce slouží k objasnění teorie problematiky organizovaného občanského sektoru, marketingových strategií organizací občanského sektoru a procesu schvalování zákonů v České republice včetně objasnění pojmu veřejný zájem. Druhou část diplomové práce tvoří kvalitativní empirický výzkum, jehož cílem je popsat celou podobu vybrané realizované kampaně vytvořené za účelem prosazení veřejného zájmu v podobě legislativní změny, porozumět, jak realizátoři kampaně hodnotí kampaň a jak vnímají spolupráci organizace občanského sektoru a marketingové agentury (tržní organizace) na realizaci kampaně. Zvolenou metodou výzkumu je případová studie dobrého příkladu (dobré praxe) úspěšné marketingové kampaně Ve své kůži české organizace občanského sektoru Svobody zvířat, která přispěla k prosazení veřejného zájmu. S využitím analýzy dat a polostrukturovaných rozhovorů případová studie čtenáře seznamuje se zásadními okolnosti předcházející kampani Ve své kůži, s předmětným veřejným zájmem, navrženou marketingovou strategií a jejím zdůvodněním, s procesem realizace kampaně a dalších činností Svobody zvířat v kontextu legislativního procesu, zhodnocením kampaně z...
The diploma thesis deals with the use of marketing strategies as tools of civil sector organizations to promote public interests. The first part of the thesis serves to clarify the theory of organized civil sector, marketing strategies of civil sector organizations and the legislative process in the Czech Republic, including clarification of the concept of public interest. The second part of the thesis consists of qualitative empirical research, which aims to describe the whole form of the selected campaign created to promote public interest in the form of legislative change while understanding how campaigners evaluate the campaign and how they perceive cooperation between civil society organizations and marketing agencies for the implementation of the campaign. The chosen research method is a case study of the successful marketing campaign of the czech civic sector organization Svoboda zvířat, which contributed to the promotion of the public interest. By using data analysis and semi-structured interviews the case study acquaints the reader with the key circumstances of the selected campaign, its proposed marketing strategy including its explanation, with the campaign implementation process including the context of the legislative process of the public interest, with evaluation of the campaign from...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Defence status: DEFENDEDSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Defence status: DEFENDEDPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Defence status: NOT DEFENDEDLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...