Sport jako součást výchovy a vzdělávání tělesně postižených
Movement like a part of education of invalid childern
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15119Identifikátory
SIS: 58635
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mlčková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce pojednává o významu pohybu a sportu pro život člověka, konkrétně se zaměřuje na využití pohybu a sportu ve výchově a vzdělávání dětí s tělesným postižením. K realizaci diplomové práce použiji kvantitativní výzkum, konkrétně metodu dotazníkového šetření. V teoretické části jsou uvedeny důvody, proč by měl být pohyb nedílnou součástí života každého člověka a čím je tolik přínosný pro osoby s tělesným postižením. Práce popisuje nejběžnější pohybové aktivity a sporty osob s tělesným postižením a dále se zaměřuje na úlohu tělesné výchovy ve vzdělávání dětí s tělesným postižením. V praktické části je popsán pedagogický výzkum, který se skládá ze dvou souborů respondentů. Jeden soubor tvoří děti s tělesným postižením, u kterých se zaměřuji na získání informací o povědomí významu pohybu pro jejich život a ve druhém souboru porovnávám odpovědi dětí s tělesným postižením a jejich rodičů. Klíčová slova: pohyb sport tělesné postižení tělesná výchova strečink kontraindikace modifikace
The thesis refers about meaning of movement and sport in human life, especially it is focused on usage of the movement and the sport in education of invalid children. To implementation of the thesis I will use quantitative research, especially the questionnaire investigation method. There are mentioned two reasons in the theoretical part, why the movement and the sport should be integral component of everybody's life and why these are so useful for the invalid men. The thesis is describing the most common activities and sports of the invalid people and it is specialized on purpose of physical training in education of the invalid children. In practical part there is described the pedagogical research, which consist of two groups of informants. The first one includes the invalid children and it is focused on getting infomation about awareness of sense of the movement and the sport for their lifes, in the second group there are compared the answers of the invalid children and their parents. Key words: Movement Sport Handicap Physical education Stretching Contra-indication Modification