Jazykový aspekt integrace dětí z cizojazyčného prostředí do české školy
Language aspect of integration of immigrant children into primary schools in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15159Identifiers
Study Information System: 59129
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Mojžíšová, Jarmila
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Práce se zabývá jazykovým aspektem integrace dětí z cizojazyčného prostředí do české školy. Představuje, jak je řešen systém v teorii a jakým způsobem probíhá praktická výuka češtiny jako cizího jazyka pro děti cizinců na běžných školách. Pro porovnání popisuje podobné systémy integrace v jiných zemích Evropy, ze kterých by bylo vhodné se pro zefektivnění situace v České republice nechat inspirovat.
The thesis is focused on the language aspect of integration of immigrant children from other-speaking countries into primary schools in the Czech Republic. It represents the treatment in theory and also the solution in routine. It describes similar systems of integration of other countries in Europe with woud be suitable to inspire from.