Vzdělávání romských žáků v letech 1948 - 1989
Education Romany pupils during 1948-1989
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15162Identifiers
Study Information System: 59128
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Syřiště, Ivo
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
V diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...
V diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...